Πέμπτη 24 Μαρτίου 2011

Η σχέση με τον μεγαλύτερο

Είμαι 24 χρονών. Διατηρώ τους τελευταίους έξι μήνες σχέση με έναν άντρα 50 ετών, χωρισμένο, με μεγάλα παιδιά. Είναι ένας πολύ γοητευτικός άντρας, επαγγελματικά επιτυχημένος και πολύ καλλιεργημένος. Τον ερωτεύτηκα αμέσως, με εντυπωσίασε, έκανα τα πάντα για να με προσέξει, κολακεύτηκα  που με φλέρταρε και δημιουργήσαμε σχέση. Στην αρχή όλα ήταν πολύ ωραία και δεν έμοιαζαν με τίποτα με τις σχέσεις που είχα ζήσει ως τότε. Ήμουν ευτυχισμένη. Βλεπόμασταν σχεδόν καθημερινά και βγαίναμε σε ωραία μέρη που δεν είχα ξαναπάει. Σιγά-σιγά όμως αυτός έδειξε να χάνει το ενδιαφέρον του. Φτάσαμε πλέον να βλεπόμαστε σπάνια και μόνο για σεξ, όλο δουλειές και υποχρεώσεις έχει. Φοβάμαι πως έχει άλλη σχέση και τον χάνω. Αισθάνομαι ότι με εκμεταλλεύτηκε, διασκέδασε και τώρα του πέρασε και θέλει «να την κάνει». Είμαι πολύ στεναχωρημένη και έχω χάσει την αυτοπεποίθησή μου. Τι να κάνω για να τον κρατήσω;
Ι.

Τίποτα! Κανένας δεν μπορεί να κρατήσει κάποιον με το ζόρι σε μια σχέση.
Καταλαβαίνω ότι το άτομο αυτό σου ασκεί μια μεγάλη γοητεία ως προσωπικότητα και η διαφορά της ηλικίας συμβάλλει στη γοητεία αυτή. Πολλές κοπέλες επίσης ελκύονται από «το διαφορετικό» που ζουν όταν βγαίνουν με έναν μεγαλύτερο, που δεν μοιάζει καθόλου με τις καταστάσεις που έχουν ζήσει με τους συνομηλίκους τους. Είναι όμως δυνατό να θέλεις να κρατήσεις ένα άτομο που νιώθεις πως σε εκμεταλλεύτηκε και τώρα του πέρασε και «θέλει να την κάνει»; Ας αναλύσουμε όμως πρώτα το θέμα της εκμετάλλευσης.

Βρίσκεσαι σε νεαρή ηλικία, αλλά δεν ήσουν ανήλικη και είχες κάποια εμπειρία από σχέσεις. Λες πως έκανες τα πάντα για να σε προσέξει και χάρηκες που το κατάφερες. Άρα τη σχέση αυτή εσύ την επέλεξες όσο κι εκείνος και κανένας δεν σε εξαπάτησε. Όταν συνδεόμαστε με κάποιον με τον οποίο πολλά στοιχεία είναι αταίριαστα, παίρνουμε ένα μεγάλο ρίσκο πως η σχέση γρήγορα θα διαλυθεί. Αυτό το ρίσκο υπάρχει εξάλλου σε όλες τις σχέσεις.  Τι προσδοκούσες εσύ  από τη σχέση αυτή; Να μονιμοποιηθεί; Τέτοιες περιπτώσεις είναι πολύ σπάνιες. Εξάλλου, σου είχε εκδηλώσει ποτέ με κάποιο τρόπο μια τέτοια πρόθεση; Δεν αναφέρεις κάτι τέτοιο.

Το σίγουρο είναι πως του άρεσες, αλλιώς δεν θα συνδεόταν μαζί σου. Όπως για σένα η μεγαλύτερη ηλικία ασκεί μια αίγλη, έτσι και για κείνον είναι πιθανό να ασκεί μια ιδιαίτερη έλξη το νεαρό της ηλικίας σου. Οι σχέσεις όμως που βασίζονται κυρίως στην αμοιβαία έλξη και όχι στη βαθύτερη ιδεολογική συμφωνία και σε έναν παρόμοιο τρόπο ζωής κατά κανόνα κάνουν τον κύκλο τους και περνάνε. Και ο κύκλος αυτός δεν έχει συνήθως την ίδια διάρκεια και για τα δυο μέλη.

Το να απομακρύνεται σιγά-σιγά προφασιζόμενος υποχρεώσεις δεν είναι βέβαια σωστό. Έχεις εκφράσει ψύχραιμα τα παράπονά σου; Θα μπορούσες να του πεις ανοιχτά πως νιώθεις την απομάκρυνσή του και να τον ρωτήσεις πώς βλέπει τη σχέση σας. Υπάρχει πιθανότητα να σου πει καθαρά πως θέλει να χωρίσετε, οπότε στην περίπτωση αυτή δεν μπορείς να κάνεις κάτι. Υπάρχει και η πιθανότητα να σου πει πως θέλει να βλέπεστε πιο αραιά και ίσως μόνο για σεξ ή ακόμη και να μη σου το πει καθαρά και να θελήσει να σε καθησυχάσει πως δεν συμβαίνει τίποτα ανησυχητικό και θέλει να συνεχίσετε όπως τώρα. Εδώ είναι στην επιλογή σου να μείνεις στη σχέση αυτή βλέποντάς την σε μια χαλαρή βάση και κάνοντας ταυτόχρονα τη ζωή σου (όπως σίγουρα κάνει κι αυτός) ή να αποχωρήσεις αν το σχήμα αυτό δεν σου αρέσει.

Αν έχουμε τη δύναμη να φεύγουμε από τις σχέσεις όταν παύουν να μας καλύπτουν δεν θα έχουμε κανένα λόγο να αισθανόμαστε θύματα εκμετάλλευσης. Ό, τι γίνεται μεταξύ δυο ενηλίκων ανθρώπων με την αμοιβαία συναίνεση και διακόπτεται όταν τουλάχιστον το ένα μέλος δεν αποκομίζει πλέον ευχαρίστηση, αποτελεί ΕΠΙΛΟΓΗ. Δεν υπάρχει κανένας λόγος να χάνεις την αυτοπεποίθησή σου. Προσπάθησε να το δεις έτσι: Έκανες μια επιλογή και αρχικά πέρασες ωραία σ’ αυτή. Στη συγκεκριμένη περίπτωση η σχέση έκανε τον κύκλο της νωρίτερα για τον άλλον παρά για σένα. Αυτό δεν σημαίνει τίποτα για την αξία σου ως γυναίκας. Δεν μπορούμε να αρέσουμε σε όλους και για πάντα. Δες τη σχέση αυτή σαν μια ξεχωριστή εμπειρία που σε ωρίμασε, έτσι ώστε από  δω και στο εξής θα μπορείς να κάνεις καλύτερες επιλογές.
Κατερίνα

2 σχόλια:

  1. Γεια σας..Ειμαι 14 χρονων. Εδω και 2 βδομαδες μου την πεφτει ο αδερφος του πρωην μου και μου τα ζητησε και μου ειπε να δοκιμασουμε να ειμαστε μαζι! Το θεμα ειναι πως ειναι 19 χρονων..κ γω 14 θα γινω τον ιουλιο. Τον ρωτησα πως του φενεται αυτη η διαφορα στις ηλικειες μας,και μου ειπε πως ειναι λιγο περιεργο και γι αυτο ας δοκιμασουμε. Απο την αλλη σκεφτομαι οτι ειναι αδερφος του πρωην μου,μιπως δεν ειναι καλη ιδεα να κανω κατι μαζι του?ο πρωην μου ειχε κανει καιτ με την κολιτη μου γι αυτο σκεφτομαι οτι δεν μπορει να μου πει τιποτα κακο. Ομως συνεχιζω να κολαω στην ηλικεια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. απαντώ με νέα ανάρτηση.
    τι θα πει "καιτ";

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Για τη δική σας προστασία, τα σχόλια δεν δημοσιεύονται αμέσως αλλά μετά από τη δική μου έγκριση.