Τρίτη 22 Μαρτίου 2011

Έκτακτη ανάγκη βοήθειας

Βρίσκομαι σε έκτακτη κατάσταση και έχω άμεση ανάγκη βοήθειας. Έχω κάνει αρκετά χρόνια ψυχοθεραπεία και πίστευα πως δεν είχα στη ζωή μου σημαντικά ανεπίλυτα προβλήματα.
Πριν από μερικούς μήνες όμως μου συνέβη μια σημαντική απώλεια και βρίσκομαι σε πολύ άσχημη κατάσταση. Έχω μόνιμη δυσθυμία, κάνω μαύρες σκέψεις και με πιάνουν κρίσεις πανικού και αγοραφοβίας.
Ξεκίνησα ξανά ψυχοθεραπεία, αλλά νιώθω πως στην παρούσα φάση δεν μου είναι αρκετή. Έχω ανάγκη από κάποια φαρμακευτική αγωγή για λίγο καιρό τουλάχιστον για να τα βγάλω πέρα. Αυτό μου συστήνει και ο ψυχοθεραπευτής μου. Έχω όμως ένα ταμπού εναντίον των ψυχιάτρων και δεν θέλω να πάω. Παίρνω πότε - πότε ένα Lexotanil των 1,5 ή 3 mg και με βοηθά να ηρεμήσω λίγο. Έχετε να μου προτείνετε κάτι άλλο που να το παίρνω σταθερά;
Ξέρω πως δεν μπορεί να γίνει διάγνωση από μακριά. Αν σας είναι δύσκολο να απαντήσετε, θα το κατανοήσω.
X.

Είναι πολύ θετικό το ότι έχεις περάσει από διαδικασίες προσωπικής ανάπτυξης και έτσι η έκτακτη περίπτωση που αντιμετωπίζεις τώρα δεν αθροίζεται με σημαντικά ανεπίλυτα προβλήματα του παρελθόντος. Ακόμη πιο θετικό είναι που κατέφυγες αμέσως ξανά σε ψυχοθεραπεία. Τα στοιχεία αυτά αποτελούν μια πολύ καλή βάση για να ξεπεραστεί η κατάσταση που σε απασχολεί.

Το ξεπέρασμα μιας απώλειας παίρνει το χρόνο του και ακολουθεί διάφορες φάσεις. Αν η διαδικασία αυτή γίνει με την υποστήριξη ψυχοθεραπείας, κατά πάσα πιθανότητα θα απαλυνθούν οι ακραίες καταστάσεις και θα συντομεύσει η διάρκειά τους.

Η σωστή φαρμακευτική αγωγή σε μια έκτακτη περίσταση και για το διάστημα που χρειάζεται είναι σύμμαχος του ανθρώπου που πάσχει.  Αντιλαμβανόμαστε την αντίδρασή σου προς τις φαρμακευτικές αγωγές γενικότερα και αυτό ίσως να οφείλεται στη μακροχρόνια θητεία σου στην προσωπική ανάπτυξη, όπου τα φαρμακευτικά σκευάσματα δεν έχουν θέση. Μπορεί επίσης να οφείλεται σε προκατάληψη σχετικά με το τι είναι φάρμακο και την πιθανή εξάρτηση από αυτό. Όταν όμως κάποιος βρίσκεται σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης, η κατάλληλη φαρμακευτική αγωγή μπορεί να διευκολύνει τη ζωή του και την ψυχολογική διαδικασία. Ό,τι σκεύασμα τελικά αποφασίσεις να πάρεις, πάρε το χωρίς προκατάληψη και αμφιθυμία και θεώρησέ το έναν πρόσκαιρο σύμμαχό σου στο ξεπέρασμα της δύσκολης κατάστασης.

Θα συνιστούσαμε να συνεχίσεις να παίρνεις το Lexonanil συστηματικά πρωί και βραδάκι σε όσο μικρότερες δόσεις αισθάνεσαι καλά. Μπορείς επιπλέον να χρησιμοποιήσεις κάποια φυτικά σκευάσματα που μαλακώνουν την ψυχή του ανθρώπου, όπως το St. Johns wort (σπαθόχορτο ή βαλσαμόχορτο). Αν δυσκολεύεσαι στο βραδινό ύπνο μπορείς να χρησιμοποιήσεις τα φυτά που χαλαρώνουν, όπως χαμομήλι, βαλεριάνα, αγγελική, τίλιο κτλ, σε ροφήματα ή σε φυτικές κάψουλες που υπάρχουν στα φαρμακεία. Βιταμίνες του συμπλέγματος Β και αρκετό Μαγνήσιο που χαλαρώνει τον οργανισμό εσωτερικά  θα βοηθούσαν επίσης.

Σε κάθε περίπτωση, σκέψου πως η δύσκολη κατάσταση είναι περαστική και η δουλειά που έχεις κάνει και κάνεις με τον εαυτό σου αποτελεί την πιο καλή βάση που θα σε υποστηρίξει στο ξεπέρασμα ακόμη και της πιο μεγάλης απώλειας.

Κατερίνα-Κώστας

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Για τη δική σας προστασία, τα σχόλια δεν δημοσιεύονται αμέσως αλλά μετά από τη δική μου έγκριση.