Παρασκευή 3 Ιουνίου 2011

Άλλη μια ανεπιθύμητη πατρότητα

Φαίνεται πως το θέμα είναι πολύ δημοφιλές…
Είμαι 48 ετών, παντρεμένος 12 χρόνια, με δυο γιους 11 και 8 ετών. Όταν ήμουν 23 ετών είχα μια νεανική σχέση, η κοπέλα έμεινε έγκυος και θέλησε να κρατήσει το παιδί. Τότε ζούσα με την πατρική μου οικογένεια στο εξωτερικό και εκεί έγινε αυτή η ιστορία. Μετά εμείς επιστρέψαμε στην Ελλάδα και η κοπέλα παρέμεινε στο εξωτερικό, έμαθα πως γεννήθηκε το παιδί αλλά δεν το είδα ποτέ ούτε είχα καμιά επαφή μαζί τους. Αργότερα έμαθα πως παντρεύτηκε και απόκτησε δυο ακόμη παιδιά. Εγώ είχα ξεγράψει αυτή την ιστορία. Στην Ελλάδα δεν το ξέρει κανένας μόνο οι γονείς μου) και ούτε και η σημερινή σύζυγός μου. Πρόσφατα οι γονείς μου δέχτηκαν ένα τηλεφώνημα από μια κοπέλα 24 ετών που είπε πως είναι η κόρη μου, βρίσκεται στην Ελλάδα και θέλει να με συναντήσει. Ζητούσε το τηλέφωνό μου. Οι γονείς μου δεν ξέρουν τι να κάνουν  και εγώ τα έχω χαμένα. Φοβάμαι μήπως χαλάσω την οικογένειά μου.
Φ.

Η κατάσταση όλα αυτά τα χρόνια ήταν ξεκάθαρη για σένα και, όπως φαίνεται, και για τη μητέρα της κοπέλας. Όταν όμως ένα παιδί ενηλικιωθεί έχει δικαίωμα να αναζητήσει τον πραγματικό του γονέα και οι οικείοι του έχουν την υποχρέωση να του αποκαλύψουν την ταυτότητα του γονέα αυτού, εφόσον τη γνωρίζουν. Ό,τι και να  της είχε πει η μητέρα της στα παιδικά της χρόνια, φαίνεται πως τουλάχιστον όταν ενηλικιώθηκε η κοπέλα έμαθε την αλήθεια και αποφάσισε να σε αναζητήσει. Αυτή ήταν μια από τις εξελίξεις που έπρεπε να περιμένεις.
Προτείνω να καθησυχάσεις τους γονείς σου πως θα αναλάβεις και θα επιλύσεις το θέμα και να τους πεις να δώσουν το τηλέφωνό σου στην κοπέλα. Είναι όπως καταλαβαίνεις πολύ προτιμότερο το τηλέφωνο της δουλειάς ή το κινητό σου, παρά του σπιτιού.  Πρέπει να τη συναντήσεις την κοπέλα, να της μιλήσεις ειλικρινά για την τότε κατάσταση, όπως και για την τωρινή σου ζωή.
Η συνέχεια της ιστορίας θα εξαρτηθεί από την ιδεολογία σου και τα συναισθήματα που είναι πιθανό να αρχίσουν να αναπτύσσονται μέσα σου. Φυσικά θα εξαρτηθεί και από τις προθέσεις και τα συναισθήματα της κοπέλας. Η εξέλιξη μπορεί να ποικίλλει από μια και μόνο τυπική συνάντηση μέχρι τη σταδιακή δημιουργία μιας πιο ουσιαστικής σχέσης.
Δεν είχες ενημερώσει τη σύζυγό σου εξ αρχής και αυτό ήταν λάθος. Μετά την πρώτη συνάντηση με την κόρη σου, όπου θα δεις και τις προθέσεις της, θα πρέπει να ενημερώσεις τη σύζυγό σου ανάλογα. Ο λόγος που προτείνω πρώτα να συναντήσεις την κοπέλα και μετά να ενημερώσεις τη σύζυγό σου είναι για να δεις τις προθέσεις της πρώτης και να ενημερώσεις τη δεύτερη αναλόγως. Επιπλέον, είναι καλό να μην ανατροφοδοτήσεις το άγχος σου με αυτό της συζύγου σου και να μην αντιμετωπίσεις πιθανές καταστάσεις έντασης μαζί της πριν από τη συνάντηση με την κόρη σου.
Ακόμη κι αν η κόρη δεν δείξει διάθεση περαιτέρω επικοινωνίας ή αν ξαναφύγει αμέσως για το εξωτερικό, η σύζυγός σου πρέπει να ενημερωθεί, γιατί κανείς δεν ξέρει πότε μπορεί να αναβιώσει η υπόθεση. Εξάλλου, δεν είναι καλό να υπάρχει ένα ψέμα ανάμεσά σας. Η ενημέρωση πρέπει να γίνει εγκαίρως και ψύχραιμα από σένα και να μην καταληφθεί η σύζυγός σου εξ απροόπτου από μια ξαφνική επίσκεψη της κοπέλας ή να ενημερωθεί από τους γονείς σου. Είναι απόλυτα δικαιολογημένο να ξαφνιαστεί, να θυμώσει ή να έχει αρνητικές εκδηλώσεις. Θα πρέπει να της μιλήσεις ειλικρινά, να εκφράσεις συναισθήματα, να της ζητήσεις συγνώμη που δεν την είχες ενημερώσει και να της αφήσεις το χρόνο να αποδεχτεί την κατάσταση. Τα αγόρια σου στην ηλικία που βρίσκονται προτείνω να ενημερωθούν μόνο αν πρόκειται να αποκαταστήσεις σχέση με την κόρη σου και να βλέπεστε. Αν όχι, καλύτερα να μην ενημερωθούν τώρα. Θα πρέπει όμως αυτό να γίνει από σένα και τη σύζυγό σου όταν ενηλικιωθούν.
Αν όλα πάνε καλά, το ιδανικό θα ήταν να δημιουργήσεις έστω και αργά μια ζεστή σχέση με την κόρη σου, εσύ και η νέα σου οικογένεια.
Κατερίνα

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Για τη δική σας προστασία, τα σχόλια δεν δημοσιεύονται αμέσως αλλά μετά από τη δική μου έγκριση.