Παρασκευή 2 Σεπτεμβρίου 2011

Προβλήματα στο κατώφλι της τρίτης λυκείου

Η κόρη μου ξεκινά τη Γ’ λυκείου τεχνολογικής κατεύθυνσης. Στο γυμνάσιο ήταν καλή μαθήτρια, αλλά στο λύκειο χαλάρωσε πολύ και πέρυσι μετά βίας πέρασε την τάξη της. Είχε αρνηθεί να πάει φροντιστήριο και τη βοηθούσε στα μαθήματα της κατεύθυνσης ο αδελφός μου που είναι καθηγητής. Εκείνη όμως δεν μελετούσε καθόλου. Όπως λέει ο αδελφός μου, στη Β λυκείου είναι σαν να μη φοίτησε. Φέτος ξεκινά τη χρονιά με πολύ άγχος. Λέει πως θέλει να προσπαθήσει για το πανεπιστήμιο –ενδιαφέρεται μόνο για τη διακόσμηση- αλλά έχει πολλά κενά και επιπλέον πρέπει να κάνει σχέδιο στο κέντρο, ξοδεύοντας έτσι πολύ χρόνο. Βρίσκεται σε άσχημη ψυχολογική κατάσταση και μια λέει πως θα προσπαθήσει σκληρά, μια λέει πως θα τα παρατήσει. Δεν την προσέξαμε κι εμείς αρκετά, γιατί τα τελευταία χρόνια μας έτυχαν πολλά… Τι να τη συμβουλέψω;
Α.

Θα επαναλάβω άλλη μια φορά πως οι πανελλήνιες εξετάσεις δεν είναι ούτε η αρχή ούτε το τέλος της ζωής του παιδιού. Μην πανικοβάλλεστε γιατί το άγχος ανατροφοδοτείται μεταξύ γονέων και παιδιού.
Το κορίτσι δεν προετοιμάστηκε καλά στο λύκειο και τώρα, αν ενδιαφέρεται για πανεπιστήμιο, πρέπει να προσπαθήσει πολύ σκληρά, με κίνδυνο να τα παρατήσει. Οι επιλογές είναι δικές της, όπως και η ευθύνη που τις συνοδεύει. Εσείς ως γονείς μόνο συμβουλευτικά μπορείτε να δράσετε.
Οι τρόποι με τους οποίους μπορεί να αντιμετωπίσει την κατάσταση είναι:
  • Βάζει τα δυνατά της φέτος με στόχο τις πανελλήνιες εξετάσεις. Μελετά με τη βοήθεια του θείου της γιατί θα είναι πιο δύσκολο να ενταχτεί σε μια φροντιστηριακή τάξη όπου τα άλλα παιδιά θα έχουν μελετήσει και στη Β’ λυκείου. Όσο για το σχέδιο, δεν είναι ανάγκη να πάει στο κέντρο. Πολλά φροντιστήρια παρέχουν μαθήματα σχεδίου και μπορεί να βρει κάποιο στην περιοχή σας. Πάντως η σχολή για την οποία ενδιαφέρεται είναι υψηλόβαθμη στα ΤΕΙ και καλό θα είναι να έχει και κάποιες δεύτερες επιλογές.
  • Επιδιώκει φέτος μόνο ένα καλό απολυτήριο λυκείου, όπως υπάρχει πλέον η δυνατότητα. Στοχεύει στη συνέχεια σε ένα ΙΕΚ ή ιδιωτική σχολή διακόσμησης, ανάλογα και με την οικονομική σας κατάσταση. Εκεί θα διδαχτεί σχέδιο από την αρχή. Όταν με το καλό τελειώσει αυτές τις σπουδές, θα έχει ωριμάσει έτσι ώστε να αποφασίσει αν θέλει να συνεχίσει σε κάποιον άλλο φορέα ή να βγει άμεσα στην αγορά εργασίας. Βρισκόμαστε σε φάση άλλης μιας μεταβολής στο εκπαιδευτικό σύστημα και έτσι δεν γνωρίζουμε αν και πώς θα έχει το δικαίωμα να ενταχτεί σε πανεπιστημιακές σπουδές αργότερα.
  • Κάνει την προσπάθειά της για το πανεπιστήμιο και αν δεν τα καταφέρει ακολουθεί τη δεύτερη λύση.
Το βασικό όμως που θα πρέπει να σας απασχολεί είναι γιατί η κόρη σας δεν ασχολήθηκε επαρκώς με το σχολείο της τα τελευταία χρόνια και ποια πιθανά ψυχολογικά αίτια υπάρχουν για τη στάση αυτή. Τα προβλήματα που αντιμετωπίσατε ως οικογένεια τα τελευταία χρόνια έχουν επιλυθεί; Υπάρχει σήμερα ηρεμία στη ζωή σας και πώς είναι η ψυχική κατάσταση όλων σας και οι σχέσεις μεταξύ σας; Πολλές φορές ένα παιδί εμφανίζει προβλήματα ως αντίδραση με μια δυσλειτουργική οικογενειακή κατάσταση.
Αν υπάρχει ηρεμία και αγάπη στην οικογένεια και αντιμετωπιστούν τα πιθανά ψυχολογικά θέματα του κοριτσιού, τότε ανοίγει και ο δρόμος για τις σπουδές της και –το βασικότερο- για την εξέλιξη της προσωπικότητάς της.
Κατερίνα

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Για τη δική σας προστασία, τα σχόλια δεν δημοσιεύονται αμέσως αλλά μετά από τη δική μου έγκριση.