Τετάρτη 8 Φεβρουαρίου 2012

Όταν δεν μιλά η ψυχή, μιλά το σώμα…




Έχω ένα πρόβλημα και θα ήθελα τη συμβουλή σας. Εδώ και ένα μήνα έτσι ξαφνικά με έπιασε μια δυσφορία στο στομάχι και μετά πόνος. Έκανα αρκετές εξετάσεις και ευτυχώς δεν έχω κάποιο πρόβλημα υγείας, όλα είναι φυσιολογικά. Ο γιατρός είπε ότι έχω νεύρωση στομάχου. Αυτό οφείλεται σε άγχος, στεναχώρια κτλ. Γενικά είμαι άνθρωπος που αγχώνομαι αρκετά αλλά ποτέ δεν είχα τέτοια προβλήματα. Αύτη την περίοδο νιώθω ένα φούσκωμα και μια ανακατωσούρα μονίμως. Επίσης θέλω να κλαίω. Το περίεργο είναι ότι δεν έχω κάποιο πρόβλημα.

 Με την οικογένεια μου είναι όλα καλά, έχω πολλούς φίλους, ένα αγόρι που τα πάμε καλά και το αγαπώ και γενικά δεν μπορώ να πω ότι μου λείπει κάτι. Είμαι 21 χρονών, σπουδάζω και οι σπουδές μου πάνε καλά.

 Από μικρή ασχολούμαι με τον αθλητισμό, με πολλές διακρίσεις. Αποφάσισα όμως να το σταματήσω όταν άρχισα το πανεπιστήμιο σε άλλη πόλη και δεν είχα χρόνο για προπονήσεις γιατί πηγαινοερχόμουν. Ένιωθα ότι δεν θα μπορούσα να αντεπεξέλθω στη σχολή και όλο μου τον ελεύθερο χρόνο τον αφιέρωνα αναγκαστικά στην ομάδα. Αποφάσισα να μετακομίσω στην πόλη των σπουδών μου για να διαβάζω πιο πολύ, να βγάλω καλό βαθμό και να μπορέσω να κάνω μεταπτυχιακό, να τελειώσω και τα αγγλικά μου.

 Σε αυτό το διάστημα έφυγε και το αγόρι μου σε άλλη πόλη για επαγγελματικούς λόγους.  Έχουμε 5 χρόνια σχέση, παρόλα αυτά δεν ξέρω αν είναι αυτό που με στεναχωρεί γιατί έχω και περισσότερο χρόνο να κάνω άλλα πράγματα. Με το αγόρι μου έχουμε καλή σχέση και δεν μου δημιουργεί προβλήματα.

 Το τελευταίο εξάμηνο έδωσα εξετάσεις για να μπω αστυνομία και αγχώθηκα αρκετά, κόπηκα για το ύψος και στεναχωρήθηκα αλλά το ξεπέρασα γρήγορα. Στη συνέχεια πίεσα τον εαυτό μου με το διάβασμα για τα αγγλικά στα οποία δεν πήγα και πολύ καλά λόγω πάλι άγχους. Το τελευταίο διάστημα το μόνο που έκανα είναι να διαβάζω, να πηγαίνω στο μαγαζί να βοηθάω τους γονείς μου και δεν μπορώ να πω ότι διασκέδαζα αρκετά όπως θα ήθελα.

 Για να μην πολυλογώ άλλο αυτό που νιώθω μετά τη νεύρωση στομάχου είναι που και που να με πιάνει βάρος στο στομάχι, φούσκωμα, να μην έχω ιδιαίτερη όρεξη να φάω κλπ.  Όλα τα βαριέμαι πολύ γρήγορα, δεν με ενθουσιάζει κάτι, δεν μπορώ να συγκεντρωθώ πολλή ώρα σε κάτι και όλα αυτά γιατί νιώθω αυτό το σφίξιμο. Όταν νιώθω έτσι προσπαθώ να βγαίνω έξω να κάνω κάτι να ξεχνιέμαι, είτε κάνω κάποιου είδους άσκηση που επίσης με βοηθάει αρκετά.

 Δεν μπορώ να καταλάβω γιατί με πιάνει αυτό αφού δεν μπορώ να πω ότι μου λείπει κάτι ούτε στεναχωρημένη είμαι. Το μόνο που μου λείπει είναι κάτι το οποίο να με ενθουσιάζει, αλλά τι να είναι αυτό; Μήπως γι’ αυτό με πιάνει αυτό το σφίξιμο; Να διευκρινίσω κάτι, το σφίξιμο δεν το νιώθω συνέχεια όταν μου περνάει νιώθω μια χαρά όπως πριν. Μήπως όλα είναι στο μυαλό μου; Γιατί έτσι ξαφνικά αφού πριν ένα μήνα ήμουν μια χαρά, τέλεια μπορώ να πω;

Α.



Όταν δεν μιλά το η ψυχή μιλά το σώμα.
Ένα νέο και αθλητικό κορίτσι όπως εσύ, παρουσιάζει ξαφνικά νεύρωση στομάχου, χωρίς καμιά οργανική αιτία. Ταυτόχρονα, σε πιάνει κακή διάθεση και θέλεις να κλαις. Αφού δεν υπάρχει κάποιο οργανικό πρόβλημα, όλα αυτά σημαίνουν πως κάτι ψυχολογικό σου συμβαίνει και δεν μπορείς να το διαχειριστείς, οπότε ο οργανισμός σου το εκφράζει στο σώμα για να σε κάνει να το ψάξεις.

Κάνεις πολύ καλά που εξετάζεις έναν-έναν τους τομείς της ζωής σου για να δεις τι φταίει. Ας δούμε τους τομείς αυτούς μαζί:

·         Σπουδές. Σου αρέσει αυτό που σπουδάζεις; Λες πως θέλεις να βγάλεις καλό βαθμό, να κάνεις και μεταπτυχιακό. Έδωσες όμως εξετάσεις στην αστυνομία. Αυτό σημαίνει πως αν πετύχαινες δεν θα ασκούσες την επιστήμη που σπουδάζεις, έτσι δεν είναι; Ξεκαθάρισε τους επαγγελματικούς σου στόχους. Αν σου αρέσει η σχολή σου, μην επιδιώκεις κάτι άλλο ταυτόχρονα. Σχετικά με το μεταπτυχιακό, φρόντισε να βρεις κάτι που να σου κινείς πραγματικά το ενδιαφέρον και όχι μόνο να κάνεις μεταπτυχιακό για τον τίτλο. Συχνά βρισκόμαστε σε μια σχολή τυχαία, αλλά τουλάχιστον το μεταπτυχιακό είναι στην απόλυτη επιλογή μας. Όσο για τα Αγγλικά, είναι απαραίτητα σήμερα, αλλά δεν υπάρχει και καμιά βία. Μέχρι να τελειώσεις τις σπουδές σου μπορείς να ξαναδοκιμάσεις όσες φορές χρειάζεται μέχρι να τα ολοκληρώσεις.

·         Σχέση. Δεσμεύτηκες σε σοβαρή σχέση πολύ μικρή και ίσως αυτό σου δημιουργεί κάποια απωθημένα, πως δεν έχεις γνωρίσει κάτι άλλο. Το βρίσκω πολύ θετικό που έχετε ανεξαρτησία με το αγόρι σου και που δεν υποφέρεις που απομακρυνθήκατε, αλλά αξιοποιείς το χρόνο σου. Έχεις καλούς φίλους και ενδιαφέροντα ώστε να περνάς καλά;

·         Πόλη σπουδών. Έκανες πολύ καλά που εγκαταστάθηκες μόνιμα στην πόλη που σπουδάζεις. Με το πήγαινε-έλα δεν συγκεντρώνεσαι στις σπουδές ούτε δημιουργείς κύκλο για φοιτητική ζωή.

·         Αθλητισμός. Πρόκειται για μια πολύ ωραία ενασχόληση, αρκεί να τηρείται ένα μέτρο. Ο πρωταθλητισμός δύσκολα συνδυάζεται με σπουδές και κανονική νεανική ζωή, οπότε καλά έκανες και σταμάτησες. Όμως γράφεις πως η άσκηση σε βοηθά όταν δεν αισθάνεσαι καλά. Θα πρότεινα μια μετρημένη, προγραμματισμένη άσκηση κάποιες φορές την εβδομάδα σε γυμναστήριο ή κάτι άλλο που σου αρέσει πχ. σχολή χορού.

·         Φίλοι, ενδιαφέροντα. Έχεις γύρω σου άτομα που να τα θεωρείς πραγματικούς φίλους και να μπορείς να συζητήσεις σοβαρά; Έχεις κι άλλους με τους οποίους απλώς να μπορείς να βγεις και να περάσεις καλά; Αν όχι, φρόντισε να τους βρεις. Πολλές φορές περνούν από δίπλα μας αξιόλογοι άνθρωποι κι εμείς είμαστε βυθισμένοι στα προβλήματά μας και δεν τους βλέπουμε.

·         Οικογένεια. Είναι πολύ θετικό που έχεις καλή σχέση με την οικογένειά σου. Βεβαίως να βοηθάς στο μαγαζί όποτε μπορείς. Φαντάζομαι όμως πως και οι γονείς σου συμφωνούν πως πρωτεύουν οι σπουδές σου και ό,τι μπορεί να βοηθήσει στην ψυχική σου υγεία, όπως φίλοι και δραστηριότητες της ηλικίας σου.

Έστω κι αν όλα αυτά τα ρυθμίσεις πρακτικά, είναι πιθανό αυτό που σε αναστατώνει να είναι η προσπάθεια για μια γενικότερη «τοποθέτηση» στον κόσμο των ενηλίκων όπου σιγά-σιγά μπαίνεις. Να βρεις δηλαδή ποια είσαι και τι θέλεις από τη ζωή, να βάλεις στόχους, να επιλύσεις τυχόν εκκρεμή θέματα ιδεολογικά και πρακτικά, να μάθεις να κάνεις επιλογές σε όλους τους τομείς και να δυναμώσεις για το μέλλον. Μια διαδικασία προσωπικής ανάπτυξης με ψυχολόγο θα σου έκανε πολύ καλό ή η ένταξη σε μια ομάδα αυτογνωσίας (που είναι και πιο οικονομικό). Ερεύνησε μήπως υπάρχει κάτι δωρεάν στο Γραφείο Διασύνδεσης της σχολής σου.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Για τη δική σας προστασία, τα σχόλια δεν δημοσιεύονται αμέσως αλλά μετά από τη δική μου έγκριση.