Τετάρτη 30 Μαΐου 2012

Ο πρώην με έχει ανάγκη

Είχα μια ταραχώδη σχέση στον τόπο που εργάζομαι με τον Λ, η οποία έληξε πριν από 4 μήνες. Πριν 2 μήνες  ο Λ. επικοινώνησε ξανά μαζί μου εξαιτίας ενός σοβαρού θέματος υγείας που εμφάνισε η μητέρα του. Ήθελε υποστήριξη και τη ζήτησε από εμένα λέγοντας ότι μόνο σ’ εμένα και σε άλλο ένα άτομο έχει εμπιστοσύνη εδώ που είμαστε. Του την έδωσα τις 2 πρώτες μέρες (συζήτηση, συμπαράσταση) και μετά αυτός έφυγε για Αθήνα όπου και βρίσκεται τους 2 τελευταίους μήνες. Στο διάστημα αυτό τον έχω βοηθήσει σε κάποια διαδικαστικά και πρακτικά θέματα.

Εγώ όταν βρισκόμουν στην Αθήνα δεν πήγα ούτε στο χειρουργείο της μητέρας του (ενώ την ξέρω καλά και θα ήθελα να πάω να βοηθήσω μιας και ο Λ. είναι σχεδόν μόνος του σε όλο αυτό), ούτε μπήκα στο τριπάκι να τον παίρνω και να του συμπαραστέκομαι συνέχεια. Θεωρώ ότι αν ήθελε πραγματικά να είμαι κοντά του θα μου το ζητούσε. Ή είναι τόσο εγωιστής που δεν πρόκειται να μου το ζητούσε;

Από την άλλη τι σημαίνει ότι ήρθε σε εμένα; Μπορεί να σημαίνει κάτι ή απλά επειδή ήξερε ότι εγώ θα του στεκόμουν; Ισχύει τελικά αυτό που λένε ότι όταν έχουμε ένα σοβαρό πρόβλημα ζητάμε συμπαράσταση από τους ανθρώπους που ξέρουμε ότι θα μας ηρεμήσουν, που αγαπάμε πραγματικά ή ήταν απλά μία αδύναμη στιγμή;

Εγώ προσπάθησα και τα έχω καταφέρει να κρατήσω μία απόμακρη στάση σε όλο αυτό γιατί ένιωσα ότι με θυμήθηκε τώρα που με έχει ανάγκη... Μπορεί και να μην είχα πρόβλημα με αυτό αν μου είχε φερθεί όμως πιο ωραία στο παρελθόν (αυτός βέβαια ακόμα θεωρεί ότι μου έδωσε και την ψυχή του και ότι εγώ τον στενοχωρούσα συνέχεια..). Του έχω πει βέβαια ό,τι χρειαστεί να μου το πει και τώρα μου έχει ζητήσει πάλι να του στείλω κάποια πράγματα για τη δουλειά του αλλά εγώ δεν ξέρω αν θέλω να τον βοηθήσω κι άλλο γιατί τόσους μήνες δε με έχει ρωτήσει ούτε μία φορά τι κάνω εγώ, πώς είμαι, πως περνάω..Κι όταν πριν 2 βδομάδες του είπα ότι έχω κάνει τα χαρτιά μου για να μετατεθώ από εδώ δεν μου είπε απολύτως τίποτα! Ούτε ένα «πότε φεύγεις;» όπως θα έκανε και ένας απλός γνωστός! Απλά συνεχίσαμε την κουβέντα μας που ήταν πάνω στον τρόπο που θα του στείλω κάποια πράγματα. Αυτό μου έκανε μεγάλη εντύπωση και δεν μπόρεσα να το καταλάβω! Εσύ τι λες; Να κάνω το καλό και να το ρίξω στον γιαλό ή ό,τι έκανα έκανα; Πάντως τώρα με τη στάση μου δεν μιλάμε συχνά όπως κάναμε τις πρώτες μέρες, παρά μόνο αν χρειάζεται κάτι.

Α.

Ο πρώην εμφανίστηκε σε μια δύσκολη περίοδο της ζωής του κι εσύ φέρθηκες ωραία και ανθρώπινα βοηθώντας τον όπως μπορείς. Πολλοί άνθρωποι στις δυσκολίες καταφεύγουν σε παλιούς φίλους ή πρώην συντρόφους, ειδικά αν δεν έχουν τη συγκεκριμένη περίοδο άλλους ανθρώπους κοντά τους να στηριχτούν. Προϋπόθεση βέβαια γι’ αυτό είναι να έχουν διατηρήσει εκτίμηση για τον παλιό γνώριμο και να γνωρίζουν πως είναι δοτικό άτομο.

Ο Λ κατέφυγε σε σένα και τον βοήθησες ενώ ταυτόχρονα τήρησες κάποια όρια. Ως εδώ καλά. Τον αντιμετώπισες σαν να ήσουν μια καλή φίλη αλλά εκείνος δεν σε αντιμετώπισε έτσι. Τους φίλους τους ρωτάμε τι κάνουν, ενδιαφερόμαστε αν πρόκειται να μετατεθούν, τους τηλεφωνούμε και όταν δεν τους έχουμε ανάγκη και καμιά φορά τους ευχαριστούμε γι’ αυτά που μας προσφέρουν. Όσο κι αν έχουμε έντονα δικά μας προβλήματα, ασχολούμαστε λίγο και μαζί τους!

Δεν πιστεύω πως επιδιώκει επανασύνδεση ούτε φιλία. Απλώς σε εκτιμά, ξέρει πως μπορεί να βασίζεται για βοήθεια και σου τη ζητά όποτε την έχει ανάγκη.

Εσύ τώρα από τη δική σου μεριά γιατί τον βοηθάς; Επιδιώκεις να ξανακάνετε κάποιου είδους σχέση (ερωτική ή φιλική) και βρήκες την ευκαιρία να τον προσεγγίσεις τώρα που σε χρειάζεται; Έστω υποσυνείδητα; Ή τον πονάς στο όνομα όλων αυτών που ζήσατε (παρά το γεγονός πως θεωρείς πως δεν σου φέρθηκε καλά) και θέλεις να τον βοηθήσεις; Ή είσαι γενικά άτομο που προσφέρει βοήθεια σ’ όσους τη χρειάζονται; Αν ισχύει το πρώτο, καλύτερα απομακρύνσου γιατί δε βλέπω αντίστοιχη επιθυμία από τον Λ. Αν ισχύει κάτι από τα δεύτερα, μπορείς να τον βοηθάς όποτε σου το ζητά και έχεις τη δυνατότητα, χωρίς όμως να ελπίζεις κάτι άλλο και χωρίς να καταπονείς τον εαυτό σου προκειμένου να προσφέρεις.

1 σχόλιο:

  1. Θεματοθετρια δε γνωριζεις πως λειτουργουν οι αντρες μου φαινεται....Μην ασχολεισαι ξανα με οτιδηποτε εχει να κανει με τον πρωην σου διοτι δεν υπαρχει φιλια με πρωην. Εκτος αν σε ποναει το δοντακι. Απλα λογω του προβληματος βρηκε ευκαιρια να σε προσεγγισει, γνωριζοντας οτι θα εισαι δεκτικη και συμπονετικη. Τα κινητρα ειναι διαφορετικα ομως. Δηλ αν δε σε γνωριζε στη ζωη αυτη, τι θα κανε? Μη τσιμπας....

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Για τη δική σας προστασία, τα σχόλια δεν δημοσιεύονται αμέσως αλλά μετά από τη δική μου έγκριση.