Τετάρτη 19 Σεπτεμβρίου 2012

Απώλεια και νευρική ανορεξία

Ημουν για 4,5 χρονια μ'εναν τυπο που αγαπουσα πολυ. Ημαστε και οι δυο πολυ ερωτευμενοι αλλα η σχεση μας ειχε πολλα προβληματα. Ηταν ενας ανθρωπος ικανος για την πιο ακραια θετικη και την πιο ακραια αρνητικη συμπεριφορα ταυτοχρονα! Αυτες οι μεταβολες ηταν πολυ συχνες κι εντονες. Οσες φορες προσπαθησα να φυγω κινησε γη και ουρανο για να με φερει πισω, προσπαθησα να δωσω ευκαιρια και λιγες μερες αργοτερα εκανε παλι λαθη! Διαφορετικα λάθη καθε φορα, δεν επαναλαμβανοταν, αλλα ολα αυτα μου ειχαν στερησει την ηρεμια μου με αποτελεσμα να αντιδρω κι εγω υπερβολικα πολλες φορες. Εφυγα οριστικα πριν 1,5 χρονο. Οσες σχεσεις κι αν προσπαθησα να κανω, δεν ειχαν επιτυχια γιατι τιποτα δε συγκρινοταν με το πως ενιωθα οταν ημουν με τον πρωην στις καλες μας περιοδους.
Εξαφανίστηκα εντελως ολο αυτο το διαστημα, παρολο που ο πρωην μου προσπαθουσε με λογια και πραξεις να μου δειξει οτι αλλαξε. Δεν τον πιστευα ομως αυτη τη φορα.


Μεχρι που πριν κανα μηνα αποφασισα οτι πλεον τον ξερω και μπορω να χειριστω καλυτερα καποιες καταστασεις μαζι του, να μην αντιδρω τοσο εντονα, μετρησα ολα τα λαθη που ειχα κανει κι εγω και δεχτηκα να το ξαναπροσπαθησουμε.
Το ιδιο δευτερολεπτο που του ειπα ναι, μου τα γυρισε χωρις καμα σαφη εξηγηση. Τη μια φοβοταν να το ξαναπροσπαθησουμε γιατι σε περιπτωση αποτυχιας δεν αντεχει να ξαναπερασει τετοιο χωρισμο, την αλλη δεν ειναι ακομα ετοιμος γιατι σε περιπτωση που θα ειναι μαζι μου θελει να ειναι για παντα, την αλλη γιατι δε νιωθει απολυτως τιποτα για μενα πλεον και δε θελει σε καμια περιπτωση να διακινδυνευσει τη σχεση που εχει τωρα.

Ολη αυτη η συμπεριφορα του με διελυσε. Ένα μηνα τωρα δεν μπορω να ειμαι συνεπης στις υποχρεωσεις μου, δεν κοιμαμαι, και το χειροτερο επαθα νευρικη ανορεξια. Εχω ηδη κανονισει ραντεβου με επαγγελματια μεσα στην εβδομαδα.
Δεν ξερω γιατι αλλα εγω αυτον τον ανθρωπο τον αγαπαω παρα πολυ απο τοτε που τον γνωρισα μεχρι τωρα και ειμαι διατεθειμενη να κανω ο,τιδηποτε μπορω προκειμενου να πετυχει η ιστορια μεταξυ μας. Δυστυχως ομως πλεον μ’ εχει απορριψει εντελως. Αν ειχα φυγει τοτε επειδη τον βαρεθηκα ή βρηκα αλλον, θα ελεγα οκ, εχει δικιο να μη θελει επιστροφη. Ξερει ομως οτι εφυγα γιατι οι συνεχεις μεταβολες στη συμπεριφορα του με ειχαν εξανλησει. Και τωρα απο εκει που με λογια και κυριως πραξεις εκανε τα παντα για να με γυρισει, απ' τη στιγμη που του ειπα οκ προχωραμε μαζι, δε με θελει.
Θα εκτιμουσα πολυ αν μου λεγατε κι εσεις τη γνωμη σας.

Α.

 

Ο σύντροφός σου είναι ένα άτομο που χαρακτηρίζεται από έντονες εναλλαγές συμπεριφοράς και μεταπτώσεις. Αυτό φάνηκε στη διάρκεια της σχέσης σας και νομίζω πως αποτέλεσε και βασική αιτία χωρισμού. Σίγουρα έκανες κι εσύ τα λάθη σου στη σχέση σας και το μεγαλύτερο νομίζω πως ήταν αρχικά η επιλογή ενός τέτοιου ασυνεπούς ανθρώπου και στη συνέχεια η ευπιστία σου πως κάθε φορά ο άνθρωπος άλλαξε και βελτιώθηκε. Ή η λογική «με την αγάπη μου θα τον αλλάξω».

Οι άνθρωποι δεν αλλάζουν στα βασικά τους χαρακτηριστικά με σκοπό να διατηρήσουν μια σχέση. Αλλάζουν μόνο μετά από δική τους συνειδητή απόφαση και για δικούς τους λόγους, ως αποτέλεσμα εμπειριών ζωής ή/και ψυχοθεραπείας. Η διαδικασία αυτή παίρνει συνήθως χρόνια. Για το λόγο αυτό, καλό είναι να μην περιμένουμε ριζικές αλλαγές του συντρόφου μας μετά από ένα διάστημα χωρισμού. Απλώς, μετά το χωρισμό λειτουργεί το συναίσθημα, η νοσταλγία και η συνήθεια, που μπορεί να μας κάνουν να ξανασμίξουμε. Ουσιαστικές αλλαγές όμως δεν έχουν προλάβει να γίνουν και τα ίδια προβλήματα ξαναεμφανίζονται σε μικρό χρονικό διάστημα.

Όταν λοιπόν αποφάσισες να ξαναδοκιμάσεις μαζί του, ήξερες πως πρόκειται για ένα ευμετάβλητο και αναξιόπιστο άτομο. Αυτό αποδείχτηκε τελικά από τη στάση του όταν δέχτηκες να ξαναδοκιμάσετε. Οι δικαιολογίες που χρησιμοποίησε δείχνουν ότι δεν είχε πραγματική διάθεση για κάτι τέτοιο, αλλά απλώς ήθελε να ικανοποιήσει τον εγωισμό του πως σε ξανακέρδισε. Ή ακόμη πως κάποιες στιγμές ήθελε από μια παρόρμηση αν είναι μαζί σου και την άλλη το αναιρούσε, πάλι από μια παρόρμηση.

Το θέμα μου είναι η δική σου στάση στην όλη ιστορία. Επί 4,5 χρόνια ανέχτηκες ένα άτομο με τεράστιες μεταπτώσεις, όταν χώρισες δεν μπόρεσες στην ουσία να αποκολληθείς απ’ αυτόν, προσπάθησες και ξαναδοκιμάσεις με το άτομο αυτό που γνώριζες πώς αντιδρά, και όταν σε απέρριψε πληγώθηκες τόσο που πας να καταστρέψεις τον εαυτό σου. Η στάση σου αυτή δείχνει κακές επιλογές, εξαρτητικές και αυτοκαταστροφικές τάσεις και κυρίως χαμηλή αυτοεκτίμηση.

Η νευρική ανορεξία εμφανίζεται κυρίως σε ευαίσθητα και τελειομανή άτομα τα οποία επειδή δεν μπορούν να «ελέγξουν» τη ζωή τους προσπαθούν να ελέγξουν το σώμα τους σε υπέρτατο βαθμό. Είναι εξάλλου πολύ πιθανό η νευρική ανορεξία να ακολουθήσει μια σημαντική απώλεια στη ζωή του ατόμου. Η περίπτωσή σου χρειάζεται γενική ψυχοθεραπεία με κάποιον καλό επαγγελματία. Αν έχεις ήδη κλείσει ραντεβού με κάποιον ψυχολόγο, έκανες πολύ καλά. Αν όμως θέλεις να αντιμετωπίσεις μόνο τη νευρική ανορεξία και έκλεισες με διαιτολόγο, αυτό δυστυχώς δεν θα φέρει αποτέλεσμα, γιατί η νευρική ανορεξία είναι σύμπτωμα, ενώ εδώ χρειάζεται να αντιμετωπιστούν τα αίτια.

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Για τη δική σας προστασία, τα σχόλια δεν δημοσιεύονται αμέσως αλλά μετά από τη δική μου έγκριση.