Δευτέρα 17 Δεκεμβρίου 2012

Μου αρέσει ένας επώνυμος

Είμαι φοιτήτρια εδώ και τρείς μήνες. Πέρασα έναν δύσκολο χρόνο με πολλές θυσίες για να εισαχθώ στο Πανεπιστήμιο. Πέρασα μακριά από το σπίτι και δεν σας κρύβω ότι μου είναι δύσκολο, χωρίς να το λέω στους δικούς μου και να τους στενοχωρώ. Έχω κάνει φίλες και βγαίνω αλλά η ψυχολογία μου κάποιες φορές είναι πολύ κακή. Τώρα που κατέβηκα για τις γιορτές στο σπίτι πάλι δεν είμαι καλά.

Από πέρσι για να ξεχνιέμαι ασχολούμαι με τα αθλητικά. Είμαι οπαδός μιας μεγάλης ομάδας και παρακολουθώ αγώνες κλπ. Μου αρέσει πολύ ένας από τους αθλητές της ομάδας. Στα γενέθλια του, του έστειλα προσωπικό μήνυμα στο facebook και μου απάντησε με πολύ καλά λόγια. Αυτό με ενθουσίασε. Δεν μπόρεσα να τον κάνω φίλο όμως, γιατί όπως καταλαβαίνετε έχει πολλούς φίλους και υπάρχει περιορισμός. Από τότε μου έχει κολλήσει. Δεν χάνω αγώνες και συνεντεύξεις του. Δεν τον ενοχλώ σε καμία περίπτωση, γιατί το θεωρώ απαράδεκτο. Τον βλέπω στον ύπνο μου, τον έχω δει και τρεις φορές από κοντά γιατί και ο αδελφός μου ασχολείται με αυτό το άθλημα και έτυχε να τον δω σε μια εκδήλωση. Μου έχει γίνει εμμονή.

Έχω κακή ψυχολογία, δεν μου αρέσει τίποτα και ασχολούμαι μόνο με αυτό. Δεν μου αρέσει κανένας και τίποτα. Μιλώ άσχημα στους δικούς μου και στους φίλους μου χωρίς να το θέλω. Δεν μου κινεί τίποτα το ενδιαφέρον… Τι να κάνω;

Ε.

Το πρώτο έτος σπουδών ενός νέου σηματοδοτεί την έναρξη μιας νέας φάσης στη ζωή του: της φάσης του νέου ενήλικα. Για κάποιους ανθρώπους οι αλλαγές φάσης ζωής είναι επίπονες και απαιτούν αρκετή ενέργεια προσαρμογής (έναρξη φοιτητικής ζωής, έναρξη επαγγελματικής ζωής, γάμος, απόκτηση παιδιού, χωρισμός, αλλαγή δουλειάς ή τόπου κατοικίας, συνταξιοδότηση κτλ.). Ειδικά τα νέα παιδιά που αμέσως μετά από τη στενωπό των Πανελληνίων αρχίζουν να φοιτούν σε άλλη πόλη, έχουν επιπλέον και θέμα προσαρμογής στο νέο περιβάλλον και στη ζωή μακριά από την οικογένεια. Είναι φυσικό λοιπόν κάποια από αυτά τα νέα παιδιά να εμφανίζουν ψυχολογικά θεματάκια, αλλαγές συμπεριφοράς, ευερεθιστότητα, μελαγχολία, προσκολλήσεις, εμμονές κ.ά. Κατά κανόνα οι αντιδράσεις αυτές είναι περαστικές και τακτοποιούνται όταν ο νέος μετά από λίγο καιρό προσαρμοστεί στη νέα του ζωή, κάνει παρέες και σχέσεις και αρχίσει να περνά ωραία.

Η ενασχόλησή σου με τα αθλητικά καταλαβαίνω πως από πέρυσι, που ήσουν μέσα στα διαβάσματα, ήταν για σένα μια διαφυγή και εξακολουθεί να είναι και φέτος που η ψυχολογική σου κατάσταση είναι ασταθής. Καλά ως εδώ, αρκεί να μη σου γίνει η ομάδα εμμονή και χαρακτηριστείς «τυφλός» οπαδός.

Την κατάσταση του ενδιαφέροντος για ένα επώνυμο άτομο την περνούν τα περισσότερα νέα παιδιά σε κάποια φάση της ζωής τους. Στην εποχή μου ήταν πολύ συνηθισμένο οι κοπελίτσες να είναι πλατωνικά ερωτευμένες με κάποιο μέλος κάποιου από τα γνωστά μουσικά γκρουπ. Σ’ αυτή τη λογική εντάσσονται και οι πλατωνικοί έρωτες των μαθητριών/φοιτητριών για κάποιον καθηγητή τους. Το νέο παιδί έχει την ανάγκη της εξιδανίκευσης και ταυτόχρονα την επιθυμία να γνωρίσει τον έρωτα. Αυτές τις επιθυμίες συχνά τις κατευθύνει σε κάποιο διάσημο άτομο για να τις βιώσει εκ του ασφαλούς, χωρίς να διακινδυνεύει την απόρριψη που είναι το πιθανό ενδεχόμενο στις πραγματικές σχέσεις με διακεκριμένα άτομα.

Σήμερα οι δυνατότητες επικοινωνίας με τους επώνυμους είναι περισσότερες από παλιά. Οι φιλίες στο facebook και τα ηλεκτρονικά μηνύματα μπορούν να μας φέρουν κοντά στα άτομα που θαυμάζουμε. Καλά έκανες και του έστειλες ευχές, αφού τον θαυμάζεις, και ήταν πολύ ευγενικό να σου απαντήσει, όπως υποθέτω πως θα έκανε και με πολλά άλλα μηνύματα οπαδών. Αν θέλεις να του κάνεις αίτημα φιλίας, δεν είναι κακό να ξαναδοκιμάσεις ή να παρακολουθείς μήπως δημιουργήσει δεύτερο προφίλ. Να συνειδητοποιήσεις όμως πως αυτό δεν είναι τίποτα παραπάνω. Στις ελάχιστες περιπτώσεις που κάποιες κοπέλες έκαναν σχέσεις με επώνυμους ξεκινώντας από θαυμάστριές τους, έζησαν μόνο μια ευκαιριακή κατάσταση που κατά κανόνα για τον επώνυμο δεν σήμαινε κάτι παραπάνω. Δεν λέω πως οι επώνυμοι δεν κάνουν ουσιαστικές σχέσεις, αλλά τις κάνουν συνήθως με επίσης επώνυμες ή με άτομα που γνώρισαν σε άλλο χώρο κι όχι στο χώρο των θαυμαστριών τους.

Η εμμονή σου με κάποιο «άπιαστο» πρόσωπο δείχνει πως η πραγματική ζωή σου είναι άδεια και εκεί θα έπρεπε να επικεντρώσεις. Να φροντίσεις να κοινωνικοποιηθείς στην πόλη που σπουδάζεις, να αξιοποιήσεις τις διακοπές σου για να βγαίνεις με τους παλιούς σου φίλους στην πόλη σου, να ξεκινήσεις κάποιο ενδιαφέρον που θα σε κοινωνικοποιήσει κιόλας (γιατί όχι αθλητισμό;), να φλερτάρεις με αγόρια στη σχολή σου. Οι σπουδές σου υποθέτω πως σε ενδιαφέρουν, αφού έκανες τόση προσπάθεια να μπεις στη σχολή σου και έφυγες μακριά για να σπουδάσεις. Δεν αποκομίζεις χαρά από αυτές; Και μόνο το γεγονός πως ξεκινάς φοιτητική ζωή, την πιο όμορφη περίοδο της ζωής μας, δεν σε γεμίζει ικανοποίηση και χαρά;

Πιστεύω πως η κακή ψυχολογική σου κατάσταση είναι περαστική. Μέχρι το τέλος της ακαδημαϊκής χρονιάς θα είσαι μια χαρά! Λίγες επισκέψεις σε ψυχολόγο θα μπορούσαν να σε βοηθήσουν να ξεπεράσεις τα θέματά σου γρηγορότερα.

2 σχόλια:

  1. Τελικά αυτοί οι επώνυμοι έχουν τρελή πέραση...αν το καλοσκεφτούμε βέβαια δε τους γνωρίζουμε ουσιαστικά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ακριβώς επειδή δεν τους γνωρίζουν ουσιαστικά τους ερωτεύονται. Ερωτεύονται ένα όνειρο (που φτιάχνουν οι image makers), που είναι άπιαστο, άρα ασφαλές, και δεν μπαίνουν στια προβλήματα της καθημερινής ζωής...

      Διαγραφή

Για τη δική σας προστασία, τα σχόλια δεν δημοσιεύονται αμέσως αλλά μετά από τη δική μου έγκριση.