Παρασκευή 20 Δεκεμβρίου 2013

Γιατί δεν έχω φίλους;

Είμαι 35 χρόνων, παντρεμένη με 2 παιδιά. Ο σύζυγός μου είναι αξιολάτρευτος και μ' αγαπάει και τον αγαπάω πάρα πολύ. Έχω μια υπέροχη οικογένεια και παρόλο που παντρεύτηκα μικρή, μόλις 24 ετών, είμαι πολύ ευχαριστημένη με την απόφασή μου αυτή και δεν έχω μετανιώσει...
Το θεματάκι μου είναι με τους ανθρώπους γύρω μου... Όλοι λένε ότι είμαι πολύ καλός άνθρωπος, ότι έχω χρυσή καρδιά και αγνή ψυχή. Γενικά είμαι η ψυχή της παρέας και συνέχεια με το χαμόγελο στα χείλη. Αισιόδοξος άνθρωπος θα έλεγα... Παρόλα αυτά νιώθω μόνη μου. Δεν έχω φίλους που να μπορώ να μιλάω μαζί τους, αυτό που λέμε "κολλητούς". Υπάρχουν άνθρωποι που μπορεί να συναναστρέφομαι σε διάφορες κοινωνικές εκδηλώσεις, όπως γιορτές, γενέθλια κλπ. αλλά όχι σε καθημερινή βάση. Και αναρωτιέμαι, μήπως ζητάω πολλά από τους άλλους; Αν είμαι αυτή που λένε, αν με συμπαθούν τόσο πολύ, γιατί ποτέ το τηλέφωνό μου δεν χτυπάει για να δουν τι κάνω; Αυτό που αισθάνομαι είναι θέμα ανασφάλειας; Δεν ξέρω, μπορεί και να είναι... Θα ήθελα τη γνώμη σας!
Α.

Αρχικά θα πρέπει να δούμε κατά πόσο είναι ουσιαστική ανάγκη σου οι πιο στενές φιλίες. Σου λείπουν πραγματικά ή νιώθεις άσχημα γιατί «όλοι έχουν κολλητούς» κι εσύ δεν έχεις; Το ότι όλοι χρειάζονται και πρέπει να έχουν στενούς φίλους είναι ένας μύθος. Υπάρχουν άνθρωποι που τους αρκεί ένας καλός κοινωνικός κύκλος και δεν χρειάζονται κάτι παραπάνω (εγώ προσωπικά ανήκω στην κατηγορία αυτή) και άλλοι άνθρωποι που είναι μοναχικοί και δεν χρειάζονται πολλές ή στενές κοινωνικές σχέσεις.
Αν λοιπόν ανήκεις στις κατηγορίες αυτές, μην ανησυχείς, γιατί έτσι είσαι.

Αν όντως επιθυμείς τις πιο στενές φιλίες, θα πρέπει να δούμε τι μπορεί να σε αποτρέπει από αυτές, με δεδομένο πως είσαι κοινωνική και συμπαθής. Όταν θέλουμε κάποια σχέση πολύ και δεν γίνεται (φιλία ή δεσμό), είναι πιθανό να υπάρχει κάτι που υποσυνείδητα μας εμποδίζει, μας κάνει να το φοβόμαστε. Πχ μήπως έχεις στο παρελθόν πληγωθεί από στενές φιλίες;

Μια άλλη πιθανότητα είναι η μίμηση προτύπων. Μήπως μεγάλωσες με μια οικογένεια χωρίς πολλές κοινωνικές σχέσεις ή μήπως ο σύζυγος είναι κλειστός;

Αν πάλι ζητάς πολλά από τις σχέσεις, θα πρέπει να το δεις λίγο πιο χαλαρά. Όλες οι ανθρώπινες σχέσεις είναι δοκιμές και μόνο η πράξη αποδεικνύει μέχρι πού μπορούν να φτάσουν. Αν από την αρχή ζητάς το «τέλειο», σίγουρα δεν θα το βρεις.

Αναφέρεις πιθανότητα ανασφάλειας. Μήπως φοβάσαι πως οι φιλίες είναι ένδειξη της «αξίας» μας κι εσύ δεν έχεις αξία; Μήπως είσαι αγχωμένη για το θέμα; Όσο κι αν δεν το δείχνεις, το άγχος εκπέμπεται και υποσυνείδητα αποτρέπει τους γύρω μας. Σε τέτοια περίπτωση, μια διαδικασία προσωπικής ανάπτυξης θα σε βοηθήσει να ξεκαθαρίσεις.

Η ζωή σου πώς είναι; Έχεις χρόνο για παρέες; Βγαίνετε με τον άντρα σου; Εργάζεσαι; Έχεις αξιοποιήσει τις ευκαιρίες παρέας που σου προσφέρει η δουλειά σου; Βγαίνεις μόνη σου; Έχεις κάποια ενδιαφέροντα που ασκούνται και χωρίς τον άντρα σου, πχ γυμναστήριο, ξένη γλώσσα κτλ;

Θα σε συμβούλευα αρχικά να συζητήσεις με τον άντρα σου το θέμα και να αποφασίσετε να διευρύνετε την κοινωνική σας ζωή. Από την άλλη εσύ και μόνη σου θα πρέπει να κινηθείς σε χώρους που θα συναντήσεις ανθρώπους με τα ίδια με σένα ενδιαφέροντα. Μπορείς να γραφτείς σε ένα γυμναστήριο ή σχολή χορού ή σεμινάρια ζωγραφικής, μαγειρικής, σε μια ξένη γλώσσα, τμήμα υπολογιστών κοκ, έτσι ώστε να συναντήσεις άλλα άτομα με τα ίδια ενδιαφέροντα, πράγμα που δημιουργεί μια βάση επαφής. Καλό είναι να επιλέξεις κυρίως παντρεμένες και μητέρες, γιατί αλλιώς ο διαφορετικός τρόπος ζωής θα σας χωρίσει. Πχ. δεν έχεις γνωρίσει μητέρες από το σχολείο και τις άλλες δραστηριότητες των παιδιών σου; Έχεις δραστηριοποιηθεί σε σύλλογο γονέων ή σε κάποιους άλλους συλλόγους;

Λες πως δεν χτυπάει το τηλέφωνο και δεν σε καλούν. Όταν γνωρίζεις κάποιο άτομο που σε ενδιαφέρει, καλό είναι να μην περιμένεις να κάνει εκείνο το πρώτο τηλεφώνημα. Κάνε το εσύ, πάρε πρωτοβουλίες! Πχ αν σε κάποια κοινωνική εκδήλωση γνωρίσεις μια κοπέλα που σου φαίνεται συμπαθής, αλλάξτε τηλέφωνα και πάρε την εσύ πρώτη για έναν καφέ.

Μην περιμένεις βέβαια να γίνουν στενές φιλίες αμέσως. Η αναλογία είναι: γνωρίζουμε 100, βγαίνουμε με 10 και επιλέγουμε για πιο στενή σχέση 1. Γνωρίζεις αρκετές εκατοντάδες, βγαίνεις με αρκετές δεκάδες;

1 σχόλιο:

Για τη δική σας προστασία, τα σχόλια δεν δημοσιεύονται αμέσως αλλά μετά από τη δική μου έγκριση.