Κυριακή 12 Ιανουαρίου 2014

Ο σύζυγος με εκμεταλλεύεται οικονομικά

Είμαι 31 ετών και έχω ένα παιδί 3,5 χρονών. Είμαι παντρεμένη 5,5 χρόνια. Τον άντρα μου τον γνώρισα μέσω ίντερνετ. Επιθυμία μου μεγάλη ήταν να κάνω οικογένεια και παιδιά. Εκείνος στις αρχές μου παρείχε ότι χρειαζόμουν συναισθηματικά και έπειτα όλα τα άλλα.
Του είχα πει ότι δεν θέλω να έχει καμιά οικονομική εκκρεμότητα που να βαραίνει εμένα και εκείνον μελλοντικά, έτσι ώστε να ξεκινούσαμε κάτι. Μου υποσχέθηκε πως δεν υπήρχε τίποτα, τον εμπιστεύτηκα και έπειτα κάναμε σχέση.
Μου παρουσίαζε πολλά πράγματα ως δικά του: ένα  εξοχικό, ένα μαγαζί  που παίρνει το μισό νοίκι , ένα αυτοκινητάκι που δήθεν μου πήρε δώρο. Πάντα βρίσκει μια δικαιολογία να μου πασάρει και εγώ να τον πιστεύω. Πριν παντρευτούμε μου έπαιρνε δώρα για να  με θολώνει και το έκανε με μεγάλη επιτυχία. Παντρευτήκαμε και από κει ξεκινάει ο Γολγοθάς των ψεμάτων και  της δικαιολογίας.
Το θέμα μου είναι πως πλέον κουράστηκα να τον πιστεύω, κουράστηκα να τον δικαιολογώ στους γονείς μου. Είμαι απελπισμένη και νιώθω φυλακισμένη μέσα σε αυτό τον γάμο.
…………
Σήμερα που σας γράφω ανακάλυψα πως πούλησε τον βαφτιστικό μου σταυρό για να πληρώσει τον γιατρό του νοσοκομείου όταν γέννησα. Επίσης, εδώ και 6 μήνες ψάχνω τον βαφτιστικό σταυρό του παιδιού μου και αυτόν δεν τον βρίσκω στα πράγματα μας. Το κουτί του σταυρού το βρήκα κρυμμένο στο σακάκι ενός κουστουμιού του, όμως ο σταυρός του παιδιού μου πουθενά.
Πριν δυο μήνες σκεφτήκαμε να πουλήσουμε το αμάξι που μου το είχε πάρει δώρο ο πατέρας μου πριν δυο χρόνια για το παιδί για να μπορούμε  να κινούμαστε (μεταχειρισμένο). Βρήκαμε έναν ενδιαφερόμενο. Ο άντρας μου με έπεισε να κάνω τη μεταβίβαση και ότι τα χρήματα του αυτοκινήτου θα τα είχαμε σε ένα μήνα. Έχουν περάσει δυο μήνες και δεν έχουμε πάρει τίποτα. Όταν τον ρωτώ τι έγινε με αυτό το θέμα μου απαντά ότι σε λίγες μέρες θα μας τα δώσει τα χρήματα και δε μου δίνει τα στοιχεία του αγοραστή.  Αν ήταν καθαρός δεν θα μου τα έδινε;
Ζω περίεργες καταστάσεις εδώ και καιρό με αποτέλεσμα με κάθε λεγόμενο του να μην πιστεύω απολύτως τίποτα.
Σκέφτομαι και το παιδί μου και κάνω υπομονή. Επίσης σκέφτομαι πως ο άντρας μου είναι καλό παιδί, γιατί δεν πίνει, δεν χτυπά, δεν ξενυχτά παρά μόνο δουλεύει για να μας προσφέρει τα βασικά. Όμως αυτό εμένα με πνίγει. Δεν ζούμε καλά, δεν βγαίνουμε, είμαστε όλο μέσα και πάντα εκείνος θέλει ησυχία γιατί κουράζεται και θέλει να ξεκουραστεί.
Όταν τον ρωτώ πού θα πάει όλο αυτό και αν θα ζούμε έτσι αυτό που μου λέει είναι να κάνω υπομονή και ότι θα φτιάξουν τα πράγματα. Τα τελευταία όμως χρόνια δεν τον αντέχω άλλο, τον βαρέθηκα και φοβάμαι να το πω, δεν ξέρω τον τρόπο. Επίσης δεν εργάζομαι διότι έχω το παιδί στο σπίτι και δεν ξέρω τι να κάνω… δεν θέλω να επιβαρύνω τους γονείς μου. Νιώθω πως είμαι στα όριά μου και ότι είμαι απελπισμένη. Νιώθω απογοητευμένη με τον εαυτό μου που επέτρεψα να συμβούν όλα αυτά και να τα συνεχίζω να συμβαίνουν με την ηλιθιότητα και άγνοια μου. Όλα ήταν μια φούσκα τελικά…
Ειλικρινά κάθε άποψη και γνώμη σας θα με βοηθήσει πολύ έτσι ώστε να πάρω μια απόφαση. Χρειάζομαι βοήθεια; Πρέπει να πάω σε έναν ειδικό να μιλήσω και να συμβουλευτώ;  Ντρέπομαι πολύ!
Δ.

Σίγουρα φάνηκες εύπιστη, μπήκες σ’ αυτή την ιστορία και την έκανες σχέση ζωής.
Όταν όμως σε ένα ζευγάρι χαθεί η εμπιστοσύνη, δεν μπορεί να είναι πλέον ουσιαστικά ζευγάρι…
Πρέπει να καταγράψεις όλα τους τα ψέματα και τα σημεία που σε ξεγέλασε, να τον καλέσεις να μιλήσετε ήρεμα για ένα πολύ σημαντικό θέμα, να του τα παρουσιάσεις και να μη δεχτείς δικαιολογίες που δεν συνοδεύονται από παραστατικά. Θα πρέπει να παραδεχτεί τι έκανε και να βρει τι θα κάνει για να τα αποκαταστήσει. Και προ πάντων τι θα κάνει για να μην επαναλάβει τα ίδια στο μέλλον.
Αν δεν γίνει κάτι τέτοιο, θα πρέπει να απομακρυνθείς απ’ αυτόν, τουλάχιστον για κάποιο διάστημα. Αν έχεις καλή σχέση με τους γονείς σου, καλύτερα να τους εκθέσεις τα προβλήματα και να πας για λίγο να μείνεις μαζί τους με το παιδί. Εξάλλου, κάποια θέματα τους αφορούν άμεσα, πχ. το αυτοκίνητο είναι δώρο του πατέρα σου. Και σίγουρα δεν θέλουν να βλέπουν το παιδί τους στην κατάσταση αυτή.
Μη δεχτείς επανασύνδεση αν ο σύζυγος δεν δώσει υποσχέσεις και δεν κάνει σαφή βήματα για να τις εφαρμόσει. Η συμβουλευτική ζευγαριού κρίνεται απαραίτητη. Απ’ ό,τι λες, το πρόβλημα δεν είναι μόνο η οικονομική εξαπάτηση αλλά και μια γενικότερη έλλειψη ικανοποίησης από τη ζωή σου.
Έρχομαι τώρα σε σένα ως άτομο:
Τι είναι αυτό που σε έκανε να θέλεις γνωριμία γάμου στα 25 σου χρόνια, τόσο ώστε να την αναζητήσεις μέσω διαδικτύου; Πόσο ισχυρά είναι για σένα τα κοινωνικά στερεότυπα, ώστε να σε κάνουν να ψάξεις τόσο μικρή ένα καλό «συνοικέσιο» και τώρα να υφίστασαι την εκμετάλλευση; Τι σε έκανε τόσο εύπιστη στην αρχή αλλά και στη συνέχεια; Γιατί δεν ξέρεις να προστατεύεις τον εαυτό σου; Γιατί παραμένεις σε ένα γάμο που δεν σε ικανοποιεί; Γιατί αρκείσαι ένα σύζυγο που «είναι καλό παιδί, γιατί δεν πίνει, δεν χτυπά, δεν ξενυχτά παρά μόνο δουλεύει για να μας προσφέρει τα βασικά». Δηλαδή τι θα έπρεπε να κάνει για να διεκδικήσεις τη ζωή σου, να σε δέρνει; Γιατί δεν εργάστηκες για να έχεις την ανεξαρτησία σου;

Χρειάζεσαι άμεσα συνεργασία με ψυχολόγο για να σε βοηθήσει στη δύσκολη αυτή φάση αλλά κυρίως για να μάθεις να διεκδικείς τη ζωή σου.

4 σχόλια:

  1. Δε θα προτεινα να τον αντιμετωπισεις στα ισια, δηλαδή να τον φέρεις κατ αντιπαράσταση με τις κομπίνες και τα ψεμματα του διοτι θεωρώ οτι ελλοχεύει ο κίνδυνος να πάθεις κακό. Ούτε έχουν θέση οι σύμβουλοι γάμου και οι ψυχολόγοι. Είναι απλά ένας κοινός απατεώνας που βρήκε εύκολο θύμα. Αν λοιπόν του πεις οσα ξέρεις ή θα τα αρνηθεί ή θα σου πει εντάξει θα αλλάξουν τα πράγματα ή αν τον πιέσεις υπέρμετρα μπορεί να σου κάνει κακό. Το να ξεσκεπάζεις έναν απατεώνα κατάματα πρέπει να το σκεφτείς διπλά γιατι κινδυνεύεις. πόσο μαλλον οταν οι γονείς σου δεν ξέρουν τίποτα. Εγώ θα σου πρότεινα να συνεχίσεις να κάνεις τη χαζή μέχρι να πάρεις πίσω ο,τι μπορείς, να μαζεψεις οσα τεκμήρια μπορείς, να ψάξεις παραπάνω το παρελθόν του και αου έχεις όπλα στα χέρια σου τότε να δράσεις αιφνιδιαστικά. Κόβω το κεφάλι μου οτι αν το ψάξεις κατι αλλο σοβαρό υπάρχει και εννοώ απο απιστία μέχρι αξιόποινες πράξεις κλπ κλπ. Δεν είναι τυχαίο οτι τον φοβασαι! Τι περιμένεις λοιπόν να σου πει? Συγνωμη αγάπη μου δε θα το ξανακάνω? Απειλείς να γκρεμίζεις το σκηνικό που έχει στήσει τόσο καιρό με τόσα ψέμματα, δε νομίζω ο απατεώνας με ένα ξεμπρόστιασμα να αλλάξει, μάλλον πιο προσεκτικός θα γίνει ή επικίνδυνος. Υπολόγισε λοιπόν τι σου χρωστάει, βάλε στο παιχνίδι τους γονείς σου μήπως και ''φοβηθεί'' λίγο και μόλις σε ξεχρεώσει του πατάς διαζύγιο, ασφαλιστικά και αγωγές. Αν έχεις τεκμήρια για τις απατεωνιές του ή για το παρελθόν του, τον κλείνεις και μέσα. Κάπως ετσι έχουν αρχίσει πολλά επεισόδια της δέκατης εντολής και του κόκκινου κύκλου...μετά φυσικά μπορείς να δεις με τον εαυτό σου γιατι είσαι τόσο θύμα και πώς θα αποθυματοποιηθείς. Η γνώμη μου είναι οτι κινδυνεύεις άμεσα και οτι έχεις να κανεις με πολύ έξυπνο άτομο και χειριστικό, οπως είναι άλλωστε πολλοί sociopaths.
    Δ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. συμφωνώ με τον Ανώνυμο κι επαυξάνω!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Συμφωνώ με τον Ανώνυμο κι επαυξάνω!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Αυτό που έκανα ήταν να πάρω τις αποδείξεις στα χέρια μου και να τον καλέσω να μιλήσουμε..μετά απ' όσα είπαμε μου ομολόγησε όλα του τα λάθη του τα οποία όπως μου είπε δεν υπήρχε κάποιος σκοπός να μου κρύψει πράγματα, το έκανε μόνο και μόνο για να με προστατέψει και να μην αγχωθώ περισσότερο απ' ότι αγχώνομαι για πολλές καταστάσεις, που δυστυχώς έτσι είμαι!
    Παραδέχτηκε πως ήρθε σε οικονομική αδιέξοδο και πούλησε κάτι χρυσαφικά για να μπορέσει να ανταπεξέλθει και μαζί σε όλα ήταν και του παιδιού μας. Ήταν μεγάλο λάθος όμως τον δικαιολογώ, υπήρξε εποχή που δεν είχαμε ούτε γάλα για το παιδί, δεν τον πλήρωνε το αφεντικό του στην ώρα του και όλα αυτά τον οδήγησαν σε λάθος κινήσεις.
    Τα στοιχεία του αγοραστή για την πώληση του αυτοκινήτου τα πήρα όπως και μας έδωσε κάποια χρήματα αυτός μετά από πολλές πιέσεις του συζύγου.. Τον σταυρό τον αντικατέστησε αφού τού είπα πως εγώ δεν θα ανεχτώ άλλο ψέμα και κοροιδία και θα φύγω κι ότι αυτό που έκανε ήταν πιο άτιμο απ’ όλα... Ετοίμασα τα πράγματα μας για να φύγω και εκείνος με έπεισε πως δεν θα υπάρξει ποτέ ξανά τίποτα κρυφό και ότι όλα θα τα αντιμετωπίζουμε μαζί. Έτσι λοιπόν αποφάσισα να μείνω όμως με τους δικούς μου όρους πια. Κάθε μέρα προσθέτει ένα λιθαράκι απ'τα λάθη του και μου φέρνει τις αποδείξεις καθημερινά σε ότι και αν του ζητώ.. Κατάλαβε το λάθος του και συνειδητοποίησε τόσο καιρό τι μου δημιούργησε ψυχικά με το να μου κρύβει πολλές καταστάσεις και προσπαθούμε μαζί να συνέλθουμε!
    Ο λόγος που φοβόμουν ήταν καθαρά γιατί δεν ήξερα τι συμβαίνει στην πραγματικότητα. Απ’την μία ήθελα να μάθω αλλά απ’την άλλη δεν ήθελα γιατί δεν ήξερα τι άλλο θα ανακάλυπτα. Μου είπε επ ακριβώς τα πάντα και με χαρτιά και αποδείξεις.
    Σε καμιά περίπτωση δεν τον συγκρίνω όπως μου γράψατε με καταστάσεις και πρόσωπα όπως της σειράς που αναφέρατε..τόσο αρρωστημένος δεν είναι. Μπορεί να φέρθηκε πονηρά και κρυφά όμως δεν είναι έτσι… πιστεύω πως το έκανε για να μας προστατεύσει περισσότερο παρά να μας βλάψει.
    Με καλή και ήρεμη συζήτηση τα πράγματα έφτιαξαν προς το καλύτερο και για τους δυο μας. Χρόνο χρειάζομαι για να τον εμπιστευτώ ξανά και τπτ άλλο, δεν βιάζομαι όλα θα γίνουν σιγά σιγά γιατί έχω πίστη μέσα μου μεγάλη!!
    Και δικαιολογείστε με λίγο σας παρακαλώ γιατί όταν έγραψα το κείμενο ήμουν απελπισμένη και πολύ απογοητευμένη και δεν ήξερα πώς να το χειριστώ. Με βοήθησαν πολύ οι φίλοι μου και μου συμπαραστάθηκαν σε όλα. Μίλησα μαζί τους και πήρα τις απόψεις τους, τις ζύγισα και έκανα αυτό που πρέπει και θεωρώ σωστό. Τώρα ο χρόνος θα μου κλείσει τις πληγές και ο σύζυγος θα μου τις μαλακώσει!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Για τη δική σας προστασία, τα σχόλια δεν δημοσιεύονται αμέσως αλλά μετά από τη δική μου έγκριση.