Σάββατο 4 Ιανουαρίου 2014

Φοβίες


Είμαι 33 χρονών, γενικά αγχώδης, αλλά έχω ένα πρόβλημα. Φοβάμαι τους κεραυνούς. Όταν βρέχει λίγο ή μέτρια δεν με πειράζει, αλλά αν βρέχει με καταιγίδα μαζεύομαι στο σπίτι ή στο κοντινότερο κτήριο και πραγματικά τρέμει το φυλλοκάρδι μου. Κι εδώ που βρίσκομαι βρέχει πολύ συχνά χειμώνα καλοκαίρι.

Όταν ήμουν μικρή, γύρω στα 7, οι γονείς μου με άφηναν να διαβάζω την εγκυκλοπαίδεια κι εγώ πήγα και διάβασα για τους κεραυνούς και όλα τα τραγικά γι αυτούς. Νομίζω πως αυτό έχει προκαλέσει το πρόβλημα. Επίσης όταν ήμουν 14 χρονών χτύπησε το σπίτι μας στη ψηλή κεραία του ασυρμάτου του μπαμπά μου ένας κεραυνός. Φυσικά δεν πάθαμε τίποτε, εκτός του ότι τα μαλλιά μας πετάχτηκαν πάνω, αλλά όσο να ναι, σοκαρίστικα.

Βλέπω συχνά στον ύπνο μου εφιάλτες ότι με χτυπάει κεραυνός, ή εμένα ή άλλα αγαπημένα μου πρόσωπα. Μία φορά το μήνα τουλάχιστον. Υπάρχει κάτι που μπορώ να κάνω για να ξεπεράσω το φόβο μου;
Ν.

Τα βαθύτερα αίτια της φοβίας και οι τρόποι αντιμετώπισής της αναφέρονται στην πρόσφατη ανάρτηση http://www.healthcouncelling.blogspot.gr/2014/01/blog-post.html
Το θέμα πάνω στο οποίο εκδηλώνεται η φοβία είναι σε μεγάλο βαθμό τυχαίο και έχει συνήθως να κάνει με συγκεκριμένες άσχημες εμπειρίες του ατόμου. Αν όμως δεν υπήρχε το κατάλληλο ψυχολογικό υπόβαθρο, η φοβία δεν θα αναπτυσσόταν. Πχ. αν έχεις αδέρφια που έζησαν το ίδιο συμβάν, υποθέτω πως δεν αναπτύχθηκε σε όλα η ίδια φοβία.

Θα συμβουλεύσω κι εσένα να ενταχθείς σε ψυχοθεραπευτική διαδικασία, η οποία θα αφορά κυρίως εσένα την ίδια ως προσωπικότητα και κατά δεύτερο λόγο το συγκεκριμένο θέμα

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Για τη δική σας προστασία, τα σχόλια δεν δημοσιεύονται αμέσως αλλά μετά από τη δική μου έγκριση.