Σάββατο 22 Φεβρουαρίου 2014

Πορνό στο ίντερνετ

Είμαι 31 χρονών, άνδρας. Έχω ένα πρόβλημα εθισμού με το σκληρό πορνό στο ίντερνετ. Όταν λέω πρόβλημα εννοώ ότι είμαι περιστασιακός χρήστης και δεν έχω πληρώσει δραχμή ποτέ μου. Παλιότερα όταν έβλεπα dvd είχα σταματήσει κάποια στιγμή για οχτώ μήνες, το μεγαλύτερο διάστημα απόχης. Ο λόγος που ξανάρχισα να βλέπω ήταν λόγο μιας χαζής πεποίθησης των ανδρών που λέει ότι σε μια σχέση πρέπει το ζευγάρι να δει τσόντα (έτυχε πριν τέσσερα χρόνια να κάνω μια σχέση) και τελικά είδα... (απωθημένο, ζήλια, αδυναμία, λίγο από όλα).
Τώρα, εδώ και κάποιο σοβαρό χρονικό διάστημα έχω μια καινούργια σχέση, η οποία είναι σε αρκετά υψηλό επίπεδο. Έχω συζητήσει αρκετές φορές το θέμα με την σύντροφο μου ή οποία το αποδέχεται αλλά ταυτόχρονα αναγνωρίζει ότι καλό θα ήταν να το ξεπεράσω. Μπορεί να τύχει να δω μία φορά στις 20, αλλά δεν παύει ή επανάληψη να είναι ένα πρόβλημα. Και κάθε φορά που συμβαίνει προσωρινά αισθάνομαι διχασμένος. Δεν με εκφράζει αλλά έχω βαρεθεί να το λέω πια. Έχω δοκιμάσει τα πάντα, αλλά δεν έγινε τίποτα. Είναι το μοναδικό σοβαρό πρόβλημα σχετικά με την ψυχική μου υγεία.
Το εντυπωσιακό είναι ότι η πνευματική καλλιέργεια ενός ατόμου δεν έχει καμία σχέση με τον εθισμό και όσο και αν το φιλοσοφήσεις, όσες «τεχνικές» και αν χρησιμοποιήσεις, συνειδητές ή ασυνείδητες αυτό κάποια στιγμή θα βγει πάλι στην επιφάνεια. Δεν μου είναι τελείως ξεκάθαρο αλλά έστω με σκαμπανεβάσματα κάτι πάει να αλλάξει το τελευταίο διάστημα, ταυτόχρονα ( μπορεί να είναι και αφελής τρόπος σκέψης) νομίζω ότι κάποια στιγμή απλώς θα υποχωρήσει. Γενικότερα νομίζω ότι ίσως με βοηθούσε και μια ριζική αλλαγή στον τρόπο ζωής, αφού λίγο πολύ όλα συνδέονται.
ΑΒ

Ένα άτομο που βλέπει τέτοια έργα μια φορά στις 20 μέρες ή μια φορά στις 20 φορές που θα κάνει σεξ (δεν ξεκαθαρίζεις τι είναι αυτό το 20), δεν μπορεί να χαρακτηριστεί εθισμένο.
Υπάρχουν άτομα που έχουν μια τέτοια συχνότητα παρακολούθησης τέτοιων ταινιών και η ζωή τους δεν διαταράσσεται, αρκεί να πληρούνται οι πιο κάτω προϋποθέσεις:
·        Αυτό δεν αντίκειται στον ηθικό τους κώδικα. Αν εσύ αφενός απορρίπτεις ηθικά τη συνήθεια αυτή, αλλά αφετέρου την επιθυμείς πολύ, τότε η διάσχιση αυτή σου δημιουργεί άσχημη ψυχική κατάσταση.
·        Τις ταινίες αυτές τις βλέπεις μόνος; Αν ναι, δεν νομίζω πως ενοχλείς κανέναν. Ή θέλεις να συμμετέχει και η εκάστοτε σύντροφος; Μήπως πιέζεις γι’ αυτό; Αν θέλεις  και τη σύντροφο μαζί κι εκείνης δεν της αρέσει, τότε οι σχέσεις σου μπορεί να διαταραχτούν. Πολύ περισσότερο αν πιέζεις.
·        Μπορείς να λειτουργήσεις σεξουαλικά χωρίς τις ταινίες; Αν όχι, τότε το θέμα είναι σοβαρό. Αν όμως λειτουργείς κανονικά, και απλώς θέλεις τις ταινίες κάποιες φορές ως ερωτικό ερέθισμα, δεν υπάρχει πρόβλημα, αρκεί να συμφωνεί και η σύντροφος.
·        Μήπως η ενασχόληση με τις ταινίες σε αποκόβει από την πραγματική ζωή ή βρίσκεις το σεξ της πραγματική ζωής πολύ λίγο, όταν το συγκρίνεις με τις ταινίες; Οπότε δεν έχεις σεξουαλική διάθεση;

Με όλα αυτά προσπαθώ να σου δείξω πως ο χαρακτηρισμός «εθισμός» μπορεί να μην είναι ακριβής. Ανάλογα με τις απαντήσεις που δίνεις στις παραπάνω ερωτήσεις, το θέμα σου μπορεί να μην είναι στην ουσία πρόβλημα αλλά μια σεξουαλική προτίμηση που σήμερα είναι αρκετά συνηθισμένη. Αν όμως εσύ το βιώνεις σαν πρόβλημα, θα πρέπει να απευθυνθείς σε ψυχολόγο για να δεις από πού προέρχεται. Οι «τεχνικές» δεν μπορούν να φέρουν ουσιαστικά αποτελέσματα αν δεν βρεθεί και επιλυθεί η αιτία.

6 σχόλια:

  1. Η εκκλησία μας πάντως δε τα θέλει αυτά και θα σου πρότεινα να δοκιμάσεις να το κόψεις με τη βοήθεια του Θεού. Απέφυγε αυτή την ψυχική και σωματική αποχαύνωση τέτοιων ταινιών για να μπορέσεις να οδηγηθείς σε ένα ανώτερο επίπεδο πνευματικότητας, μέσα απο τα μυστήρια της εκκλησίας μας και τη δύναμη που θα αντλείς απο την πίστη στον Κύριο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Το ανωτέρω σχόλιο είναι τρολάρισμα έτσι? Γιατί μόνο σαν αστείο μπορώ να το δω. Η εκκλήσια δεν έχει θέση σε τέτοια θέματα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Kι εγώ έτσι νομίζω! Το δημοσίευσα ωστόσο για να ...γελάσουμε λίγο και να ακούσω και τις απόψεις άλλων φίλων.

      Διαγραφή
  3. Θεώρησα χρήσιμο για όλους να σχολιάσω εδώ. To «εκκλησιαστικό» σχόλιο του «κάποιου», νομίζω ότι είναι ανάξιο λόγου. Ίσως να μην ήμουν ιδιαίτερα κατατοπιστικός.
    Μιλούσα για μέρες. Ο αριθμός είκοσι είναι το τελευταίο διάστημα. Θα μπορούσε να είναι και δύο φορές την εβδομάδα, παλιότερα, ανάλογα. Μπορεί να είναι για μία ώρα, μπορεί να είναι και για τέσσερις ώρες.
    Όπως σας είπα η σχέση μου με την σύντροφο μου είναι σε ένα αρκετά καλό επίπεδο, οπότε θέμα πίεσης δεν υφίσταται από καμία μεριά. Οι ταινίες δεν με εμποδίζουν στην σεξουαλική μου λειτουργία. Η ενασχόληση με τις ταινίες δεν με αποκόβει από την πραγματική ζωή, αφού βλέπω περιστασιακά, ούτε έχω κάποια εναγώνια φαντασιακά απωθημένα, ούτε μου στερεί κάτι σεξουαλικά ή σύντροφος μου.
    Όσον αφορά το πρώτο τώρα. Η σύντροφος δεν βλέπει πορνό, αλλά πως είναι δυνατόν, να είμαστε μαζί στο σπίτι και εγώ να βλέπω πορνό. Δεν είναι παράλογο; Πως είναι δυνατόν να έχουμε σχέση και εγώ να βλέπω πορνό. Με αυτήν την λογική θα μπορούσα να της πω, ξέρεις, τώρα αν δεν σε πειράζει θα δω λίγο πορνό, το οποίο δεν θα ακουγόταν και τόσο ωραίο, είναι αυτονόητο. Δεν βρίσκω λοιπόν κάποια καλοδεχούμενη διαφοροποίηση όταν βλέπω μόνος μου.
    Τώρα η ίδια η σύντροφος μου όπως είπα δεν βλέπει, αλλά γενικότερα δεν έχει και πρόβλημα που βλέπω. Συμβαίνει το εξής: όπως είχα γράψει στο πρώτο email αφού δω πορνό υπάρχει μια συναισθηματική διατάραξη, όχι από άποψη ηθικής αλλά αντικειμενική διατάραξη, με πολύ απλά λόγια αισθάνομαι ότι ξεφεύγω από τον εαυτό μου. Γι΄ αυτό και κάποιες φορές, αργότερα, το εξωτερικεύω συζητώντας το με την σύντροφο μου, πράγμα το οποίο με καλμάρει, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι το έχω βρει ως βολική συνήθεια - καμία σχέση.
    Η σύντροφος μου όμως θεωρεί ότι δίνω περισσότερη ψυχολογική πίεση από ότι αξίζει στο μετά... στην συμπεριφορά μου αφού έχω δει δηλαδή.
    Τέλος, δεν μπορεί να μου είναι συνειδησιακά ευχάριστο κάτι , όταν γνωρίζω ότι με το να βλέπω πορνό, είναι σαν να δίνω την άτυπη συγκατάθεση μου στην επιβίωση της πορνοβιομηχανίας, δηλαδή στην ανθρώπινη εκμετάλλευση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Δεν εννοώ βέβαια να είναι η σύντροφος εκεί, αλλά να είσαι μόνος όταν βλέπεις, όπως κάνουν πολλά άτομα.
    Κι εγώ συμφωνώ με τη σύντροφό σου πως δίνεις δυσανάλογη σημασία και πιέζεσαι πολύ από το γεγονός...
    Αν έχεις συνειδησιακό θέμα και όχι ηθικό όπως νόμισα, αυτό σου προκαλεί τη διάσχιση και καλό είναι να την επιλύσεις με συμβουλευτική διαδικασία. Προσωπική μου άποψη είναι πως η πορνοβιομηχανία (παρότι την απορρίπτω κάθετα) δεν είναι ο μόνος τομέας ανθρώπινης εκμετάλλευσης στη σημερινή εποχή. Πχ ακόμη κι όταν αγοράζουμε προιόντα που έχουν παραχθεί σε χώρες του τρίτου κόσμου ενισχύουμε την ανθρώπινη εκμετάλλευση. Εξάλλου, δεν νομίζω πως τα άτομα που παίζουν στις ταινίες αυτές είναι οπωσδήποτε αντικείμενα εκμετάλλευσης... Γιατί αραγε έχεις τόσο μεγάλη ευαισθησία στο θέμα; κάποιος ψυχολογικός λόγος θα υπάρχει

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Αγαπητέ θεματοθέτη, με το δεύτερο κείμενό σου έδωσες μια πιο καθαρή εικόνα του τι νιώθεις. Εγώ θα σου πρότεινα οταν θες να δεις πορνό, αντ αυτού να καλέις τη φίλη σου και να το κάνετε. Πάντα το live είναι πιο καλό! Τώρα αν η κοπέλα σου λείπει για μεγάλα διαστήματα εκει είναι πρόβλημα.
    Δ,

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Για τη δική σας προστασία, τα σχόλια δεν δημοσιεύονται αμέσως αλλά μετά από τη δική μου έγκριση.