Τετάρτη 11 Ιουνίου 2014

Να αποκαλύψω;

Προχθές έμαθα από σύμπτωση κάτι πολύ σημαντικό και δεν ξέρω τι να κάνω. Είμαι 34 ετών, παντρεμένη με μωρό. Έχω ένα παιδικό φίλο σαν αδελφό, τον Χ, ο οποίος έχει πρόσφατα γνωρίσει μια κοπέλα Α που αμέσως μόλις συνδέθηκαν έμεινε έγκυος. Ο Χ είναι 33 και η Α 37. Επειδή η σχέση τους πάει πολύ καλά έχουν αποφασίσει να παντρευτούν τον άλλο μήνα. Βιαστική κίνηση, αλλά θα το τολμήσουν, δεν τίθεται θέμα έκτρωσης. Ο Χ πίστευε πως δεν μπορεί να κάνει παιδιά και είναι πολύ ευτυχής που τώρα έτυχε αυτό.
Η νονά μου είναι μια ηλικιωμένη κυρία, συνταξιούχος καθηγήτρια, και έχει διατηρήσει στενές σχέσεις με κάποιες παλιές της μαθήτριες. Μου διηγήθηκε λοιπόν την περίπτωση μιας κοπέλας, η οποία μετά κατάλαβα πως είναι η Α.  Αυτή είχε χρόνια σχέση με έναν παντρεμένο, ο οποίος την ξεγελούσε πως θα χωρίσει αλλά δεν το έκανε. Τελικά αποφάσισε να μείνει έγκυος για να τον αναγκάσει. Αυτός όμως, παρόλη την εγκυμοσύνη δεν χάλασε την οικογένειά του και έτσι η κοπέλα τον χώρισε. Αμέσως μετά συνδέθηκε με τον Χ και τη συνέχεια την ξέρετε…
Είμαι σε μεγάλο δίλημμα. Να πω στον Χ την αλήθεια ή να τον αφήσω στην ευτυχία του; (Ο Χ γνωρίζει σχετικά με μια μακροχρόνια άσχημη σχέση της Α η οποία είχε λήξει πρόσφατα, αλλά δεν ξέρει πότε ακριβώς ούτε ξέρει πως ήταν με παντρεμένο)
Λ.

Αρχικά, πώς ο Χ γνωρίζει ότι δεν μπορεί να κάνει παιδιά; Αν αυτό είναι το πόρισμα σοβαρών ιατρικών εξετάσεων, τότε πώς πείσθηκε τόσο εύκολα ότι από τις πρώτες συνευρέσεις του με την Α προέκυψε εγκυμοσύνη; Όταν μάλιστα γνωρίζει πως η κοπέλα ήταν φρεσκοχωρισμένη; Ο Χ δεν προβληματίστηκε από τα γεγονότα αυτά, μήπως εθελοτυφλεί συνειδητά ή υποσυνείδητα; Σχετικά με τις αποκαλύψεις της Α για τη ζωή της: σε μια ουσιαστική σχέση πρέπει τα μέλη να ενημερώσουν για βασικά στοιχεία του παρελθόντος του αλλά δεν έχουν την υποχρέωση να πουν λεπτομέρειες: πχ. πρέπει να πω πως είμαι φρεσκοχωρισμένη από μια σχέση χ χρόνων, αλλά δεν έχω την υποχρέωση να δώσω στοιχεία για τον άνθρωπο αυτό πχ αν ήταν παντρεμένος. (Εννοείται βέβαια πως αν είμαι έγκυος από τον άλλον, πρέπει να έχω την εντιμότητα να το πω!)
Από την άλλη, είσαι σίγουρη πως ο Χ δεν γνωρίζει την αλήθεια και την αποδέχεται; Οπότε, θα του διαταράξεις τον τρόπο που βρήκε να καλύψει την αδυναμία του να αποχτήσει παιδί…
Επιπλέον, το «σπασμένο τηλέφωνο» ανάμεσα στην Α, στη νονά και σε σένα, είναι απόλυτα αξιόπιστο;

Σε κάθε περίπτωση, αν μιλήσεις στον Χ μπορεί να γίνεις κακιά και γενικά δεν είναι δική σου δουλειά τι κάνουν οι άλλοι. Για να βοηθήσεις το φίλο σου και πιθανόν να του ανοίξεις τα μάτια αν όντως έχει φανεί αφελής, μπορείς να κάνεις μια συζήτηση μαζί του. Αυτό βέβαια αν και ο ίδιος δείξει τη διάθεση να συζητήσει μαζί σου τα προσωπικά του.  Φρόντισε να μάθεις πώς επέλυσε το θέμα της γονιμότητάς του και αναφέρσου στην άμεση εγκυμοσύνη, στο βιαστικό γάμο και στις πιθανές δυσκολίες που θα έχει να αντιμετωπίσει. Πάνω στη συζήτηση αυτή, αν έχει κάποιον προβληματισμό, θα σου τον πει και θα ζητήσει τη γνώμη σου. Αν πάλι είναι αφελής ή εθελοτυφλεί ή το επέλεξε, δεν μπορείς να πεις τίποτα…

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Για τη δική σας προστασία, τα σχόλια δεν δημοσιεύονται αμέσως αλλά μετά από τη δική μου έγκριση.