Τρίτη 14 Οκτωβρίου 2014

Καλωσόρισες στον κόσμο των ενηλίκων!

Ειμαι 24 και τον τελευταίο καιρό έχω χάσει την "μπάλα" για τα καλά.Έχουν συσσωρευτεί τόσα πολλά προβλήματα που δεν ξέρω απο που να αρχίσω.Η κατρακύλα άρχισε το 2009 οταν μπήκα στο πανεπιστήμιο, όλα ήταν ρόδινα τότε, είχα ξεκινήσει μια σχέση τοτε που κράτησε 5 χρόνια, είχα φίλους , είχα ευκαιρίες ήμουν πραγματικά ευτυχισμένος. Και επείδη ήμουν σε μία νιρβάνα τότε σιγα σιγα άφηνα την σχολή με αποτέλεσμα σήμερα να χρωστάω παρα πολλά μαθήματα και σήμερα να σκεφτομαι να τα παρατήσω.

Έπρεπε να έχω τελειώσει,  ο λόγος που  άφησα τη σχολή δεν ήταν μόνο επειδή περνούσα καλά, ένα κομμάτι της μου προκαλεί αηδία (ορισμένοι καθηγητες,κτήριο,πόλη κτλ.) αλλα μου αρέσει το αντικείμενο. Προσπάθησα να μην το σκέφτομαι όλο αυτο τον καιρο, όμως μέσα στο καλοκαίρι με χώρισε η κοπέλα μου επειδή μετακομίζει στην Αθήνα και επειδή λεει οτι είμαστε αρκετά νέοι για να μείνουμε σε σχέση, ταυτόχρονα μου γύρισε την πλάτη η κολλητή μου χωρίς να μου πει τον λόγο.

Δεν το έβαλα κάτω για να φύγω απο την πολή που σπουδάζω-μισώ πήρα την απόφαση να κάνω πρακτική στην πόλη που κατάγομαι και επειδή λόγο σχέσης έχασα πολλούς φίλους και έμεινα με ελάχιστους,άρχισα αθλητισμό για γνωρίσω καινούργια άτομα.Το θέμα όλα αυτα μου έχουν προκαλέσει μια ήπια κατάθλήψη, αλλα δεν μπορώ να πω στους γονείς μου να πάω σε κάποιον ψυχολόγο-ψυχίατρο, φοβάμαι τις αντιδράσεις τους. Άκομα και αυτά που άρχισα δεν είμαι ευχαριστημένος, δεν έχω ξεπεράσει τίποτα ούτε την πρωην μου ,ούτε την καλύτερη μου φίλη,ούτε οτι θα μείνω αιώνιος φοιτητής, ούτε οτι μένω σιγα σιγα χωρίς φίλους. Φοβάμαι πολύ να πω στους γονείς μου να τα παρατήσω και η πλάκα είναι οτι δεν θέλω να τα παρατήσω αλλα το σύστημα και οι καταστάσεις με ωθουν να κάνω το αντίθετο. Πιο πολύ δεν ξέρω τι πονάει, ίσως ο έρωτας γιατί μέσω της πρώην μου έβρισκα ένα καταφύγιο αγάπης εκεί ξεχνούσα τα προβλήματα.Δεν μπορώ να τα ξεπεράσω όλα μαζί, την μία κλαίω και την άλλη γελάω.Τι να κάνω;Ενα σωσίβιο ψάχνω...

Γ.

 

Βρίσκεσαι σε μια κατάσταση κρίσης που εκδηλώνεται σε όλους τους τομείς της ζωής σου. Στην ουσία η κρίση αυτή είναι η ενηλικίωσή σου, δηλ το άγχος σου μπροστά στην προοπτική να πάρεις την ευθύνη της ζωής σου στα χέρια σου.

Πολλά παιδιά περνάνε μια φάση «νιρβάνα» στο πρώτο-δεύτερο έτος σπουδών, ως αντίδραση στο πιεστικό σύστημα εισαγωγής και «θαμπωμένα» από την ανεξαρτησία. Εσύ όμως φαίνεται πως το παρατράβηξες…. Έκανες κάποιες επιλογές που σε έφεραν σε δύσκολη θέση, αλλά παρατηρώ πως δεν παίρνεις ευθύνη γι αυτές, αντίθετα βλέπω να λες πως φταίνε όλο οι άλλοι και οι καταστάσεις.

·       Σου αρέσει το αντικείμενο της σχολής αλλά όχι η πόλη, οι καθηγητές και το κτίριο. Όταν πάμε να σπουδάσουμε δεν πάμε για τουρισμό! Πάντα κάτι δεν μας αρέσει, αλλά το ξεπερνάμε και συνεχίζουμε. Μπροστά στο αντικείμενο που αγαπάμε και θα μας δώσει ένα καλό πτυχίο, αξίζει να κάνουμε κάποιες υποχωρήσεις. Δεν είναι δυνατόν να είναι όλοι οι καθηγητές «κακοί», το κτίριο δεν είναι πρωτεύουσας σημασίας και σε κάθε πόλη μπορείς να περνάς όμορφα αν ενταχτείς ομαλά στη φοιτητική κοινότητα και έχεις καλή παρέα.

·       Σε χώρισε η κοπέλα σου στο τέλος των σπουδών. Οι φοιτητικές σχέσεις συνήθως δεν κρατούν και πέσατε κι εσείς στην κατηγορία αυτή. Αν μια τέτοια σχέση κρατήσει είναι πολύ πιθανό να διαλυθεί σε μεγαλύτερη ηλικία λόγω έλλειψης εμπειριών.  Όταν ένα ζευγάρι χωρίσει έχουν ευθύνη και οι δυο. Ποιο είναι το δικό σου μερίδιο ευθύνης στο χωρισμό αυτό;

·       Η κολλητή σου σε εγκατέλειψε χωρίς λόγο. Ποια είναι η δική σου ευθύνη σ αυτό; Δεν τη ρώτησες το λόγο; Δεν έκανες κάτι για να αποκαταστήσεις τη φιλία;

·       Έχασες φίλους. Ποια είναι η ευθύνη σου; Αν είσαι άκεφος και αδρανής είναι φυσικό να απομακρύνονται από κοντά σου τα κεφάτα και δραστήρια παιδιά. Εσύ τι κάνεις γι αυτό;

·       Άρχισες νέα ενδιαφέροντα για να γνωρίσεις νέα παιδιά. Αν όμως είσαι άκεφος, δεν νομίζω πως θα τα αφήσεις να σε πλησιάσουν εύκολα, ούτε κι αυτά θα επιμείνουν

·       Δεν θέλεις να τα παρατήσεις αλλά το σύστημα και οι καταστάσεις σε ωθούν. Κανένα σύστημα και καμιά κατάσταση δεν μας εμποδίζει αν εμείς έχουμε στόχους και κάνουμε την προσπάθεια. Αυτή είναι μια εύκολη δικαιολογία για μην αναλάβεις τις ευθύνες σου

·       Θέλεις να πας σε ψυχολόγο αλλά φοβάσαι την αντίδραση των γονέων σου. Κι αυτό δικαιολογία είναι! Σίγουρα οι γονείς σου στεναχωρούνται που σε βλέπουν άκεφο και αδρανή. Καλό είναι να τους ενημερώσεις για την ακριβή πορεία των σπουδών σου και να ζητήσεις βοήθεια. Ακόμη εξαρτάσαι από αυτούς, οπότε και ό,τι σου συμβαίνει είναι θέμα οικογενειακό. Μπροστά στο να μην πάρεις το πτυχίο σου ή να παραμείνεις σε αδράνεια και κατάθλιψη, πολύ προτιμότερο για όλους να μιλήσετε ειλικρινά για το τι θα κάνεις.

Είναι βασικό να καταλάβεις πως δεν μπορείς να τα έχεις όλα στη ζωή! Κάπου θα προσαρμοστείς, κάπου θα στεναχωρηθείς και κάπου θα παραδεχτείς λάθη και θα ζητήσεις βοήθεια…. Προτείνω να παραμείνεις στην πόλη σου για να μειώσεις τα έξοδά σου, να στρωθείς στο διάβασμα ίσως και με τη βοήθεια κάποιου φροντιστηρίου και να πηγαίνεις να δίνεις μαθήματα. Η ψυχολογική στήριξη θα σε βοηθήσει πολύ, όπως και η ειλικρίνεια με τους γονείς σου.

Καλωσόρισες στον κόσμο των ενηλίκων!

3 σχόλια:

  1. Τα προβλήματα που έχεις πάθει τα αντιμετωπίζουν πολλοί νέοι, μονο πρωτότυπα δεν είναι. Οι αρνητικές σκέψεις λόγω σχολής σου δημιουργούν ένα χρόνιο στρες και πιο πρόσφατα ο χωρισμός επέφερε μια αλλη σειρά χαρακτηριστικών που περνάει κάποιος κατα κανόνα οταν χωρίσει. Η βάση της σχολής σου που κινείται κατα μέσο όρο? Δ.Α.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γνωρίζω οτι ενας άνθρωπος οταν χωρίζει περνάει μέσα απο κάποια στάδια,εμένα όμως όλα μου πέσαν μαζί λες και έριξε κάποιος το ντόμινο .Οταν πρωτομπήκα έπιανε 16000 περίπου λόγω όμως οτι το πανεπιστήμιο έχει πολλά προβλήματα και επειδή είναι και επαρχία πλέον κινείται κοντα στα 12000

      Διαγραφή
  2. Για το θέμα της σχολής υπάρχουν 2 τρόποι. Κάνεις αναστολή σπουδών, διαβάζεις και οποτε εισαι έτοιμος ξαναγράφεσαι. Η αλλη επιλογή αν διαγραφείς, ξαναδίνεις πανελλαδικές και περνάς στην ιδια σχολή και ζητάς αναγνώριση των μαθημάτων με το αποφοιτήριο, σε καλύπτει πρόσφατος νόμος που βγήκε. Μην ξεχνάς οτι μέχρι το 10 είναι θεωρία και πολλαπλής επιλογής. Δ.Α.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Για τη δική σας προστασία, τα σχόλια δεν δημοσιεύονται αμέσως αλλά μετά από τη δική μου έγκριση.