Σάββατο 10 Ιανουαρίου 2015

Κρίση στην αρχή του λυκείου

Είμαι 15 χρονών και πάω Α' λυκείου. Από την αρχή της χρονιάς που πήγα στο σχολείο που είμαι τώρα δεν μου άρεσε! Το θέμα είναι ότι δεν θέλω να διαβάζω τα μαθήματα γιατί νιώθω ότι με κουράζουν ή ότι βαριέμαι! Αυτά έχουν ως αποτέλεσμα να μην γράφω καλά στα περισσότερα μαθήματα με αποτέλεσμα να κινδυνεύω και στο τέλος! Δεν ξέρω πραγματικά τι μου συμβαίνει! Εγώ ήμουν πολύ καλή μαθήτρια στο γυμνάσιο αλλά με το που πήγα στο λύκειο άλλαξαν όλα. Το μόνο καλό που βγήκε από αυτό το σχολείο είναι ότι έχω φίλες κάτι που δεν είχα στο γυμνάσιο! Εγώ έχω επιλέξει το επάγγελμα που θέλω να ακολουθήσω! Δεν καταλαβαίνω όμως τι μου φταίει και δεν θέλω να διαβάσω. Είναι φορές που σκέφτομαι πως δεν αξίζω τίποτα!! Να σας πω επίσης ότι το γυμνάσιο μου άρεσε καλύτερα διότι είχα κάποια καθηγήτρια που αγαπούσα πολύ! Σκέφτομαι συχνά μήπως είναι αυτή η αιτία που με κάνει να γυρνάω συνέχεια στο παρελθόν και να μην μπορώ να συνεχίσω στο παρόν αλλά και στο μέλλον! Πραγματικά θέλω αν μπορείτε να μου δώσετε μια λύση σε όλο αυτό γιατί η ψυχολογία μου είναι άσχημα και επίσης είμαι σε μια ηλικία που κρίνεται το μέλλον μου! Δεν θέλω να εγκαταλείψω και να χάσω τους στόχους μου!
Ν.

Το πέρασμα από το γυμνάσιο στο λύκειο αποτελεί μια σημαντική μετάβαση στη ζωή κάθε εφήβου. Στο γυμνάσιο ένα έξυπνο και καλό παιδί μπορεί να αριστεύει χωρίς ιδιαίτερο διάβασμα. Στο λύκειο οι απαιτήσεις αυξάνονται, οι συνθήκες είναι πιο αυστηρές, ο στόχος των πανελληνίων εξετάσεων γίνεται απτός, αρχίζουν έντονοι προβληματισμοί επαγγελματικού προσανατολισμού κτλ, στους οποίους κάποια παιδιά δυσκολεύονται να ανταποκριθούν. Ταυτόχρονα, κάποια παιδιά βρίσκονται στην πιο δύσκολη φάση της εφηβείας τους.
Ανήκεις λοιπόν μάλλον στην κατηγορία των παιδιών που βιώνουν δύσκολα την έναρξη του λυκείου. Κάποια από αυτά αντιδρούν με άγχος, κάποια με επιθετικότητα, κάποια κλείνονται στον εαυτό τους, κάποια «κατεβάζουν ρολά» στη λειτουργικότητά τους ως μαθητές κά.

Πως είναι η σχέση σου με τους γονείς σου; Φίλες έχεις. Βγαίνεις μαζί τους για να «γεμίζουν οι μπαταρίες σου»; Υπάρχει ουσιαστική επικοινωνία μαζί τους; Πώς είσαι με τα αγόρια; Μήπως σε απασχολεί πολύ κάποιο φλερτ; Πολλές φορές μαθητές αναπτύσσουν ιδιαίτερη επαφή με κάποιον καθηγητή τους, αν αυτό όμως φτάσει σε επίπεδο προσκόλλησης σημαίνει πως τους λείπουν άλλες ουσιαστικές σχέσεις στη ζωή τους, συνήθως με τους γονείς ή με καλούς φίλους.
Η χαμηλή αυτοεκτίμηση ενός εφήβου αποτελεί επίσης παράγοντα για να εγκαταλείψει το διάβασμα, προσπαθώντας υποσυνείδητα να αποσυρθεί από τις δυσκολίες της φάσης που περνά, επειδή φοβάται πως δεν θα τα καταφέρει.
Δυστυχώς δεν γνωρίζω την προσωπικότητά σου και τις ειδικές συνθήκες της ζωής σου ώστε να μπορώ να δώσω συγκεκριμένες συμβουλές. Συζήτησε με τους γονείς σου τη φάση που περνάς και ζήτησέ τους να επισκεφτείς κάποιο σύμβουλο. Υπάρχει στην περιοχή σου Συμβουλευτικός Σταθμός Νέων όπου θα σε δουν δωρεάν; Στα μαθήματα που έχεις κάνει κακή αρχή μπορείς να κάνεις λίγα ιδιαίτερα μαθήματα. Ρώτησε τους καθηγητές σου για τις ελλείψεις και τις ανάγκες σου.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Για τη δική σας προστασία, τα σχόλια δεν δημοσιεύονται αμέσως αλλά μετά από τη δική μου έγκριση.