Σάββατο 30 Μαΐου 2015

Παρενόχληση από στην ευρύτερη οικογένεια και το χωριό

Πώς να αντιμετωπίσω  σεξουαλική παρενόχληση που δέχομαι από αηδιαστικό και άξεστο άτομο που βρίσκεται σε πρώτη γραμμή στο μεγάλο σόι του γαμπρού μου που είναι τίμιος, με αυστηρές αρχές και τον σέβομαι, χωρίς να προκληθεί αναστάτωση στην ευρύτερη οικογένεια;  Αυτό κρατάει πολλά χρόνια, σε καμιά περίπτωση δεν έδωσα αφορμή, προκάλεσα ή ανταποκρίθηκα, ούτε καν απλή κουβέντα δεν κάναμε ποτέ και πίστευα ότι θα σταματούσε. Κάποτε προσπάθησε και ο αδελφός του αλλά κατάλαβε το λάθος του και σταμάτησε, όμως επειδή κάποια άτομα ξέρουν αυτή την περίπτωση, φοβάμαι ότι αν ανοίξω θέμα για τον ένα θα ξαναβγεί και αυτό στην επιφάνεια, όλοι σε μένα θα ρίξουν τις ευθύνες, τους ξέρω καλά.
Από μικρή λόγω των εξωτερικών χαρακτηριστικών μου και του τρόπου που μεγάλωσα στη δική μου οικογένεια, έχω βρεθεί πολλές φορές σε τέτοια κατάσταση αλλά κάποια στιγμή τέλειωνε. Έχω ζήσει τη ζήλια και το φθόνο στο απόλυτο, οι γυναίκες τους πάντα με λοξοκοιτούν.  Στο εργασιακό περιβάλλον και με άγνωστους τα πάω περίφημα, δε ξανοίγομαι όμως και τους κρατώ σε απόσταση. Στα νεανικά μου χρόνια διέκοψα μιαν υπέροχη σχέση χωρίς εξηγήσεις και εξαφανίστηκα, για να απομακρυνθώ από τέτοιες καταστάσεις, μέχρι σήμερα το έχω παράπονο.  Είμαι 53 χρόνων σήμερα αλλά φαίνομαι 10 χρόνια μικρότερη χωρίς επεμβάσεις. Είχα την ευτυχία να μου δώσει η φύση χαρίσματα αλλά δεν το χάρηκα μου δούλεψαν σαν κατάρα, πέρασα αρκετή περίοδο ανορεξίας και μετά παχυσαρκίας μέχρι να εξισορροπήσω. Τώρα γύρισα με τις δύο μου κόρες- είμαι χωρισμένη- και ντρέπομαι να ανοιχτούν ξανά τέτοιου είδους θέματα. Είμαι γνωστή σε πολλά και διαφορετικά περιβάλλοντα και έχω σεβασμό από συνεργάτες και γνωστούς. Με την αδελφή μου παρότι ζούμε στην ίδια επαρχία μένουμε σε διαφορετικές πόλεις. Όμως στις οικογενειακές συγκεντρώσεις η κατάσταση με πνίγει και δεν αντέχεται.
Σε σύμβουλο που πήγα, μου είπε να αποφεύγω να πηγαίνω στις κοινές συγκεντρώσεις, να δίνω τις ευχές μου άλλη μέρα, όμως αυτό είναι δύσκολο δε γίνεται χωρίς να δώσω κάποιες εξηγήσεις, η αδελφή μου είναι ο μόνος συγγενής που έχω, πώς να μην πάω στο γάμο των παιδιών της, αυτός είναι ξεδιάντροπος και οι άλλοι νομίζουν ότι εγώ προκαλώ, έστω και αν ποτέ δεν είδαν κίνηση από μένα.  Να μιλήσω ξέροντας ότι θα γίνει μεγάλη αναστάτωση ή να συνεχίσω να σιωπώ, να ξαναφύγω από το περιβάλλον και να θεωρηθώ παράξενη και ψηλομύτα που είναι μεγάλο άδικο; Δεν υπάρχει περίπτωση να ξαναφύγω στο εξωτερικό.
Ε

Θα σε συμβούλευα να κάνεις αυτό που σου λέει η καρδιά σου. Επικρατεί η αηδία για το περιβάλλον του χωριού σου και για το σόι της αδελφής σου ώστε νιώθεις καλύτερα να απομακρυνθείς; κάνε το. Επικρατεί η ανάγκη να διατηρήσεις σχέσεις με την αδελφή σου; κάνε το.
Όποια λύση κι αν επιλέξεις θα πρέπει να μιλήσεις στην αδελφή σου και να της εξηγήσεις. Δεν λέω να το ανακοινώσεις σε όλους στο χωριό, αλλά η αδελφή σου και ο σύζυγός της πρέπει να γνωρίζουν και να συνεργάζονται μαζί σου για την προστασία σου.  Οι δικοί σου άνθρωποι είναι αυτοί που θα έπρεπε να σε ενδιαφέρουν, ενώ τι θα πουν για σένα και πώς θα σε χαρακτηρίσει η στενή κοινωνία της επαρχίας σου θα πρέπει να το ξεπεράσεις. Δυστυχώς δεν μπορείς να τα έχεις όλα, δηλαδή και να αντέξεις τέτοια «πυρά» και να είσαι εσύ καλά και να μη χαλάσεις κανενός χατίρι.
Αντιλαμβάνομαι πως μια ωραία και «διαφορετική» κοπελίτσα σε τέτοιο στενό περιβάλλον μπορεί να συγκέντρωνε φθόνο και κουτσομπολιά, αλλά σήμερα  μια ώριμη γυναίκα, επαγγελματίας και μητέρα θα πρέπει να ξέρει να τους αντιμετωπίζει και να αδιαφορεί. Το ότι διατηρείσαι νέα και όμορφη συγκεντρώνει και πάλι τα πυρά, μόνο που τώρα έχεις την ικανότητα να τα αντιμετωπίσεις πολύ διαφορετικά.

Προτείνω λοιπόν να διατηρήσεις με το περιβάλλον που σε ενοχλεί μόνο τις επαφές τις οποίες θεωρείς απαραίτητες, αφού εξηγήσεις άμεσα στην αδελφή σου και στον άντρα της τι συμβαίνει. Επικεντρώσου μόνο σε θετικούς ανθρώπους, που σου δίνουν το σεβασμό που σου αξίζει και τους άλλους διατηρησέ τους σε απόσταση και αγνόησε τα κουτσομπολιά.
Δυστυχώς δεν μπορούμε να αλλάξουμε το περιβάλλον μας. Μπορούμε να αλλάξουμε μόνο τον εαυτό μας. Και διαπιστώνω πως είσαι πολύ ευαίσθητη και εύθικτη, σε σημείου που παλιότερα έχεις βλάψει τον εαυτό σου με τις διαταραχές διατροφής και άλλα ψυχολογικά θέματα που ίσως είχες και ίσως κάποια έχεις ακόμη. Θα πρέπει να ενδυναμωθείς, να αρχειοθετήσεις τα παλιά, να διδαχτείς από αυτά και να διαμορφώσεις νέες αντιλήψεις που θα σε οδηγήσουν σε νέες στάσεις ζωής. Μεγαλώνεις κόρες και πρέπει να είσαι ήρεμη και ισορροπημένη για σένα και για εκείνες, γιατί τους δίνεις το γυναικείο πρότυπο. Κρίνω απαραίτητη τη συνεργασία σου με ψυχολόγο.

 

1 σχόλιο:

  1. Aγαπητή φίλη προσωπικά δεν κατάλαβα σε τι είδους ενόχληση αναφέρεσαι; Εννοείς οτι ο συγγενής αυτός στην ΄΄πέφτει΄΄ που λέμε; Oτι στα τραπέζια αυτά λέει κάποια χοντρά σεξουαλικά αστεία; Σ έχει στριμώξει κάπου οι δυο σας; Ή κατι διαφορετικό; Επίσης ο τίτλος λέει παρενόχληση και απ το χωρίο που επίσης δεν κατάλαβα σε τι συνίσταται, πώς σε παρενοχλεί ένα ολόκληρο χωριό; Πήγε επίσης το μυαλό μου επειδή λες για χαρακτηριστικά μήπως εννοείς παρενόχληση ρατσιστική. Α.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Για τη δική σας προστασία, τα σχόλια δεν δημοσιεύονται αμέσως αλλά μετά από τη δική μου έγκριση.